• Anonym (skitförbannad!!)

min morsa har tappat bort sonens lego!!

Jag är så jävla förbannad. Min son har tillbringat mycket tid hos mina föräldrar. Han fick då ta med sig sina lego för att ha nåt att leka med. Det var lego för flera tusen i en stor låda och hans favoritleksaker. Nästan det enda han leker med. Nu lämnade min morsa tillbaka hans lego. I EN LITEN PÅSE med kanske max femtio legobitar i!! Och hon har inte den blekaste aning om vad jag snackar om när jag frågar efter resten och förnekar att hon ens sett mer lego!!

Jag är en fattig student och har inte ett endaste öre att köpa nya lego och är skitförbannad!! Vad ska sonen leka med nu?

Överväger att aldrig mer snacka med henne!

Rätt eller fel?

• Svar på tråden min morsa har tappat bort sonens lego!!
  • Anonym (a)

erm... åk hem till henne och let rätt på lådan? Det är dina föräldrar, inte några främlingar, de har väl inte spolat ner skiten i toaletten eller gömt lådan under en matta?

• Anonym (al)

Det måste ju stå hos dem nånstans, eller så har de sålt legot. Har de ont om pengar? 
    Låter mkt konstigt att lämna tillbaka en liten påse med 50 bitar om du kom tid med en hel låda, är din mamma "lite eljest"?

• Aqslwedl

Lego har ju en tendens att sprida ut sig - särskilt om barnen får leka för sig själva. Men om de inte har extremt stökigt bör det ju vara ganska lätt att lokalisera så pass mycket lego. Tycker hon borde ha lätt att hitta det om du nu påpekar att det var betydligt mer. Om han inte typ gjort ett jättebygge o lämnat i trädgården eller under badkaret typ.

• Anonym (Leta)

Åk dit och leta reda på legot. Har hon sålt eller gett bort det?

Anonym (a) skrev 2017-02-11 19:03:03 följande:

erm... åk hem till henne och let rätt på lådan? Det är dina föräldrar, inte några främlingar, de har väl inte spolat ner skiten i toaletten eller gömt lådan under en matta?

Om jag känner de rätt så har legon gått upp i rök.
    Aqslwedl skrev 2017-02-11 19:45:55 följande:

Lego har ju en tendens att sprida ut sig - särskilt om barnen får leka för sig själva. Men om de inte har extremt stökigt bör det ju vara ganska lätt att lokalisera så pass mycket lego. Tycker hon borde ha lätt att hitta det om du nu påpekar att det var betydligt mer. Om han inte typ gjort ett jättebygge o lämnat i trädgården eller under badkaret typ.

Det är himla kaos hemma hos. Vet inte ens var jag ska börja leta efter dem :/
  • Aikido
    Anonym (skitförbannad!!) skrev 2017-02-11 19:47:21 följande:
    De är rökare och när ciggen tar slut tar de det som finns hemma?

De eldar med ved och när veden är slut tar de det som finns hemma?
  • Anonym (Leta)
    Anonym (skitförbannad!!) skrev 2017-02-11 19:47:21 följande:
    Vadå gått upp i rök?
  • Queennr1

Trist....men seriös, säga upp bekantskapen för att en nära familjemedlem slarvat bort nåt för ett par tusen. Är inte relationen värd mer än så?

De
    Queennr1 skrev 2017-02-11 20:20:20 följande:

Trist....men seriös, säga upp bekantskapen för att en nära familjemedlem slarvat bort nåt för ett par tusen. Är inte relationen värd mer än så?

Några tusen?? Jag har knappt råd med mat för dagen.. Och ännu mindre råd att köpa nya lego :(
Svar på tråden min morsa har tappat bort sonens lego!!