• Kesi

SNÄLLA! Är det här en FLICKA? 14+3

Jag inser att jag har blivit lite "nubsessed" för nu Googlar jag sönder på ultraljudsbilder och nubbar. :'D

Är det nån som vill gissa??

Vill sååå gärna ha en flicka <3 <3

• Svar på tråden SNÄLLA! Är det här en FLICKA? 14+3
  • kottelin

Vad säger din barnmorska?

Ja, typ så...
  • Lia4

Är det inte för sent att utläsa kön efter nub i v 14+?

• Kasperina

Är inte v15 lite för tidigt för att titta? Jag trodde det var först i v18 man kan se?

• Kesi

Min barnmorska vill inte diskutera kön för det är inget dom kollar efter.

Som jag har förstått det så ska det gå att se mellan v..12-14 och allra bäst efter v. 13.

• Kasperina

Min BM har kollat på RUL i v18-19 med båda barnen (och sett rätt på båda), KUB i v14 var för tidigt sa hon.

• Kesi

Jo det är väl på RUL man KAN se det mer som utvecklade genitalier. Så här tidigt kan man gissa på nubben ;D.

Jag ska ju snart göra mitt RUL men jag antar att min bm inte kommer vilja diskutera könet mer då :P

Och är nyfiken så jag nästan sprickar så det är ju mest på skoj :)

• Kesi

Nub är ju en teori så det är sällan något som vården står bakom så jag kan förstå om dom säger att det inte går att se.

I alla teorier är det ju alltid 50-50% att man har rätt så det finns ju ingen direkt vetenskap bakom. Bara roligt om någon som har koll, eller inte koll på nub teorin vill gissa :)

• Kasperina

Vi gjorde det här med första då vi båda var helt övertygade om att det var en kille och jag började oroa mig för hur vi skulle reagera på en tjej

Har en bekant som fick veta på RUL att det var en flicka, men när hon vaknade upp efter ett urakut snitt hade hon en pojke i famnen. Det tog några dagar att landa i.

• Kesi

Åh vilken grej! Funkade det för er? Tog det lång tid att få den och att sedan få svar?

Ja jag har en kompis som var på 4 olika ultraljud och fick bekräftat att det var en flicka varenda gång men ut kom en pojke:P

Så ultraljud behöver verkligen inte stämma men det är ju så spännande och man blir lite knäpp i början av graviditeten och främst spökveckorna.. :'D

Svar på tråden SNÄLLA! Är det här en FLICKA? 14+3