• Anonym (Finns det hopp?)

40+ med missfall i bagaget, hur gick det för er sen?

Hej.

Förlorade nyligen mitt femte barn. Han dog i andra trimestern av okänd anledning och de ville inte kolla varför utan sa bara att sånt händer en klen tröst och den skapar rädsla för att det ska hända igen. Vet ju inte om det berodde på nån kromosomavikelse eller om min kropp dödade honom

Tanken finns på att kanske försöka igen på ett sista barn men är totalt jävla livrädd. Dels för att det ska ta sig men även för att det ska hända igen.

Ni som är 40 och äldre, har förlorat ett barn... Försökte ni igen? Tog det tid och upprepade sig det med missfall efter v 12? Eller blev det en lyckad graviditet?

Känns så hopplöst allt just nu när man inga svar har och allt som finns är sorg, oro och rädsla

• Svar på tråden 40+ med missfall i bagaget, hur gick det för er sen?
  • Anonym (Finns det hopp?)

Ingen?

• Mallan5

Hej!

Jag är 41 och fick ett MA för en vecka sedan, var i v. 10 då men fostret dog i v. 8 ca. Det var en helvetesvecka med smärtor och blödningar så igår skrapades jag pga att det var så mycket rester kvar. Nu mår jag bättre och vi vill gärna försöka igen men visst finns rädslan. Beundrar dig att du genomgått det fem gånger och jag förstår så väl din rädsla. Men vem vet. Kanske lyckas det 6:e gången. Kämpa på om du känner att du orkar både fysiskt och psykiskt. Lycka till!

Svar på tråden 40+ med missfall i bagaget, hur gick det för er sen?