• Anonym (Pco)

Få tillbaka äl trots amning?

Finns det något sätt alls att få tillbaka mensen trots amning? Eller är det bara att glesa ut amningarna som gäller då? Vi har gjort ivf med båda våra gemensamma barn. Jag har pco och endometrios. Vi önskar ett barn till och skulle velat börja försöka på egen hand. Men jag vill samtidigt inte sluta amma än. Jag har tidigare inte fått tillbaka mens och äl förrän jag slutat amma, men då har jag inte ammat de två lika länge som yngsta.

• Svar på tråden Få tillbaka äl trots amning?
  • Anonym (JA)

Äl och mens kan komma när som helst, trots amning.

Jag ammade min yngsta väldigt tätt och helt plötsligt var jag gravid igen.....

• LillaJag06

Jag helammade varannan timme och fick tillbaka min mens när sonen var 6 veckor. Blödde avslag i 4 :(
    Hade hoppats på att inte få tillval min EM s så tidigt så jag har endometrios. Fick sluta amma när sonen var 8 veckor och börja med behandling.

• Anonym (Pco)

Nu tror jag ju att chansen är väldigt liten att jag kommer få tillbaka min äl. Då jag sen jag blev gravid med min första för 11 år sen bara haft 5 egna ägglossningar (den senaste över ett år innan jag blev gravid med dottern), alla andra har de behövt stimulera fram, det och endometrios är orsaken till att vi gjort IVF. Så att jag skulle få en ägglossning helt plötslig nu trots så täta amningar känns väldigt osannolikt. :(

Svar på tråden Få tillbaka äl trots amning?