• Anonym (Virrvarret)

Virrvarr, hjälp!!

Har precis hittat drömbordet i vår önskade storlek, men det är en utgående modell och finns bara kvar med mönster i ljus virrvarr. Det skulle stå i vår matsal. Finns det någon här som har något virrvarrmönstrat hemma? Är det OK i en matsal eller för vardagligt? Tröttnar man? Osv... Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Virrvarr, hjälp!!
  • Anonym (Virrvarret)

Skapade en dublett av den här tråden av misstag, så jag bad admin ta bort en.

Tyvärr tog de bort den där det var ett par som hade svarat :-P Det första svaret har jag för mig var hjälpsamt men kommer inte ihåg allt du skrev, så om du ser det här får du gärna skriva igen... sorry!!

Sedan var det någon som frågat vad virrvarr var; det är ett mönster skapat av Sigvard Bernadotte 1958 och vanligt mönster på 50/60-talssaker.

• Yarrow

Vi har i vårt kök. Fast av enklare modell med utdragsskivor på båda sidorna. Älskar det och inte tröttnat en enda gång på det. Praktiskt och lättskött är det med.

• Anonym (Virrvarret)

Tack för ditt svar. Tror inte jag hade tröttnat på det heller om det hade gällt ett köksbord eller bänkskivor. Valde bort det nu för matsalen dock...

Svar på tråden Virrvarr, hjälp!!