• Anonym (Orolig)

Är detta normalt? Varning för äckliga detaljer!!

Fick nyligen ett missfall som jag fick föda fram förra veckan. Blödde ganska mycket under själva "förlossningen" och fick medicin så livmodern ska dra ihop sig. Blöder väl som förväntat som en riklig menstruation men jag får ofta gräva ut koagelerat blod! Dagen efter så tömde en läkare mig på över 2 dl koagelerat blod men han sa inget om normalt eller vad jag ska göra om det fortsätter. Undrar om fler haft det så? Är på sjätte blödningsdagen nu.

• Svar på tråden Är detta normalt? Varning för äckliga detaljer!!
  • syntharen

Ja ring för att få en undersökning, det kan vara rester kvar. Beklagar ditt missfall

• Anonym (Orolig)
    8airam8 skrev 2017-02-08 15:41:55 följande:

Ring mottagningen som hjälpte dig med aborten istället.

För mig var det ingen abort så tacksam om du inte kallar vår förlust av ett barn för det!

Har ringt och blir uppringd imorgon så under tiden vänder jag mig hit.
  • Anonym (Orolig)
    syntharen skrev 2017-02-08 15:54:24 följande:

Ja ring för att få en undersökning, det kan vara rester kvar. Beklagar ditt missfall

Har ring men dessa förbannade telefontider gör ju att man får vänta

Tack <3
  • 8airam8
    Anonym (Orolig) skrev 2017-02-08 15:55:47 följande:

För mig var det ingen abort så tacksam om du inte kallar vår förlust av ett barn för det!

Har ringt och blir uppringd imorgon så under tiden vänder jag mig hit.

Förlåt! Jag ber tusen gånger om ursäkt och beklagar missfallet. Min stackars hjärna fastnade vid tablett-grejen och körde sitt eget race efter det... Bra att du blir uppringd, det är nog det bästa att avvakta till dess om inget mer tillstöter.
  • Anonym (Orolig)
    8airam8 skrev 2017-02-08 15:59:22 följande:

Förlåt! Jag ber tusen gånger om ursäkt och beklagar missfallet. Min stackars hjärna fastnade vid tablett-grejen och körde sitt eget race efter det... Bra att du blir uppringd, det är nog det bästa att avvakta till dess om inget mer tillstöter.

Ber om ursäkt med, är känslig efter allt

Vill egentligen bara ha svar på om det kan vara normalt i väntan på svar.
  • syntharen

Vad bra att du blir uppringd imorgon! Jag tycker du ska stå på dig och kräva att få komma på koll, i fall att dom säger att det är helt normalt. Jag tycker det låter som det kan vara rester kvar.

• Anonym (Abort)

Gjorde abort en gång och då var det så för mig efteråt. Klumpar liksom ... det pågick så länge som blödandet pågick ...

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Abort) skrev 2017-02-08 16:55:22 följande:

Gjorde abort en gång och då var det så för mig efteråt. Klumpar liksom ... det pågick så länge som blödandet pågick ...

Fött barn innan och haft tidigare missfall och kan inte minnas att det varit så efteråt med någon...
  • Anonym (Abort)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-02-08 17:46:08 följande:

Fött barn innan och haft tidigare missfall och kan inte minnas att det varit så efteråt med någon...

Det kan inte jag svara på. Bara att det var så för mig. Det är ju olika för olika personer och även från gång till gång...
  • Fia 28

Jag hade väldigt mycket och stora koagelklumpar när jag fick missfall. Det slutade inte förrän de sög ut resterna.

• Anonym (Orolig)

Inatt kom det en hel del blod och sen en jätteklump med levrat blod men idag blöder jag knappt... Kan ju ha varit som en propp därinne. Väntar fortfarande på deras samtal...

• syntharen
    Anonym (Orolig) skrev 2017-02-09 09:48:24 följande:

Inatt kom det en hel del blod och sen en jätteklump med levrat blod men idag blöder jag knappt... Kan ju ha varit som en propp därinne. Väntar fortfarande på deras samtal...

Kan ju vara så att allt kom ut i natt. Men vid ett av mina uteblivna missfall där jag fick Cytotec så kom det större blödningar lite då och då efter behandlingen, som till slut blev en jätteblödning med en klump, det stillade av då men jag fick ändå komma på kontroll och då var en stor del av graviditeten kvar, tom hinnsäcken (jag var i v 10 men hade stannat av flera veckor tidigare). Så jag blev rekommenderad att bli skrapad och det gick jättebra. Valde sedan skrapning framför Cytotec vid nästa uteblivna missfall 4 månader senare.

Hoppas dom hör av sig snart så du får några svar men du ska definitivt kollas tycker jag. Så det kan bli ett avslut (det är jobbigt att blöda och blöda så mycket efter missfall tycker jag, som om inte förlusten är nog, man ska blöda länge också :-/ )
  • LFF
    Anonym (Orolig) skrev 2017-02-09 09:48:24 följande:

Mitt andra missfall var jättemysko i sitt blödande. Jag blödde ordentligt under ett par timmar på kvällen/natten och sen knappt något alls under dagen. Det höll på så i en vecka ungefär. Smärtan när kroppen skulle stöta ut blodet var inte rolig. Min kropp började det hela på egen hand efter att vi fått reda på att liten dött på ultraljudet för KUBen. 

Hoppas du får prata med någon idag och att du slipper mer störtblödande.
  • Anonym (Orolig)

De kollade med ultraljud om allt kom ut dagen efter och då såg det ut som det iaf men vore inte första gången de missat en liten bit. Är mer blödningsbenägen än de flesta så antagligen har det bildats nån propp vid livmoderhalsen som kom ut inatt. Ursäkta detaljen men den luktade verkligen död! Nu kommer det bara mer svagt blodblandat slem som luktar normalt. Ska iofs hålla koll på feber smärta eller lukt ett tag till... Hoppas verkligen jag slipper mer besvär nu

Svar på tråden Är detta normalt? Varning för äckliga detaljer!!