• Anonym999

Vad äter man när man mår illa?

Som frågan lyder vad äter man när man mår illa? Vaknar med illamående varje morgon och tanken på mat äcklar mig så jävla mycket. Får i mig ytterst lite mat om dagarna. Vet inte om det är min ibs som spökar eller vad det är. Jag vet att jag måste äta, men det går bara inte. Tänkte först att det var pms som gjorde mig illamående, yr och trött men mensen kom (kortare än vanligt dock endast 2 dagar och väldigt lite men det kan ju bero på att jag äter så lite) och den försvann men jag mår fortfarande dåligt. Vad är enkelt att få i sig? Mat som inte växer i munnen på mig

• Svar på tråden Vad äter man när man mår illa?
  • Delphin80

Du är kanske gravid. Man kan få mens men ändå vara gravid.
    Annars försök äta lite salta kex eller nån sallad. Undvik fet mat då mår man ännu sämre.

• Anonym999

Jag gjorde gravtest 2 dagar innan mensen kom och det var så negativt det kan bli så det tror jag inte. Är bara så trött på att inte kunna äta. På kvällarna går det bättre men fram tills dess är olidligt.

• Linnis92

Ibland kan test visa negativt så nära BIM så ta ett nytt test för säkerhetsskull...

• Anonym999

Ja jag får väl göra det men jag tror absolut inte att jag är det. Hade ömma bröstet fram till mens men det släppte direkt när mensen kom som det brukar. Och tempen droppade när mensen kom också som den ska men nu när den var slut så ökade den igen konstigt nog.

Svar på tråden Vad äter man när man mår illa?