Drömjobbet
Hej.
Står inför ett vägskäl i livet kan man säga. Jag är just nu föräldraledig med vår yngsta dotter på ett år snart. Annars är jag anställd på ett ok jobb, dålig lön, men jättenära dagis, men med hemsk chef. Vill inte tillbaka till jobbet alls, och har därför sökt endel nya jobb, men istället kommit fram till att vi känner oss redo för ett tredje barn, och har nu påbörjat bebisverkstad. Första barnet kom till på första försöket och andra barnet på andra försöket, men det garanterar ju såklart inte att det går lika lätt denna gång.
Vore allt enkelt så blir jag ju gravid nu, och är då hemma tills nästa föds. Men så är det ju sällan i livet. :)
Nu till dilemmat, spontanansökte några jobb, mest på kul, och blev helt otroligt nog erbjuden ett jobb jag egentligen inte är kvalificerad för! Ett riktigt drömjobb (djursjukhus). Det är bara ett sommarvikariat, men jag vill sååå gärna ta det! Nu funderar jag på att säga upp mig från mitt trygga jobb, ta vikariatet, och hoppas på en bebis i vinter. Men hur funkar det med Sgin? (om jag skyddar den) vad skulle ni göra? Känns som detta jobbet är once in a lifetime typ...