• Cindy22

1:a ivf privat, mens en vecka efter insättning

Flera som varit med om samma?

Hann inte ens testa förrän mensen kom å hälsa på... Så trist!

Vad brukar det bero på när ett färskt embryo inte fäster?

Det är inga "Fel" på oss, vi har barn sen tidigare men för sju år sedan sterilisera jag mej.

Kan det vara åldern?

Besviken.se på mensvärken när vi ville ha ett plus

• Svar på tråden 1:a ivf privat, mens en vecka efter insättning
  • minezza

Det kan finnas hur mycket "fel" som helst, embryot slutade växa, fel vid delningen, fel uppstår ju lite oftare för äldre så därför kan det ju ta lite längre också att bli gravid. Ett misslyckande är ganska lite, särskilt om du är lite äldre. Har ni många kvar i frysen? Hur gammalt embryo satte de in? Fick du någon medicin för att hjälpa embryot att fästa och hållas kvar?

Om det skulla ha varit en normal cykel sku du inte ens ha vetat om att det kunde ha blivit något. Lycka till med nästa :)

• Cindy22
    minezza skrev 2017-02-07 13:02:25 följande:

Det kan finnas hur mycket "fel" som helst, embryot slutade växa, fel vid delningen, fel uppstår ju lite oftare för äldre så därför kan det ju ta lite längre också att bli gravid. Ett misslyckande är ganska lite, särskilt om du är lite äldre. Har ni många kvar i frysen? Hur gammalt embryo satte de in? Fick du någon medicin för att hjälpa embryot att fästa och hållas kvar?

Om det skulla ha varit en normal cykel sku du inte ens ha vetat om att det kunde ha blivit något. Lycka till med nästa :)

Precis, jag skulle egentligen inte ha vetat... Men nu vet jag att 35000kr var kastat i sjön sarkastiskt...

Detta var ett färskt embryo femdagars som var helt perfekt enligt dom haha.

Vi har två femdagars i frysen. Ingen medicin förutom de där pillren man ska ta vaginalt tre gånger om dagen.

Jag är 36 år.

Tack för svaret
  • minezza

36 är inte så farligt :) Varje försök lyckas ju inte, men bättre chans när embryot är lite äldre (alltså 5 dagar). Det sägs ju att förskförsök har lite större chans än fruset, men ändå borde ett 5 dagars ha relativt stor chans :)

Själv är jag 35 och vi fick inget färskförsk pga hyperstimulering, men första PASet fäste, 5 dagars blasto. Jag fick också en spruta som skulle fungera som embryo glue (Gonapeptyl, en injektion när embryot borde fästa, alltså dagen efter instänningen), svårt att säga vad som var den sista hjälpen, som fick det att fungera.

Eftersom du går privat tycker man ju att du skulle kunna begära embryo glue du också :)

Svar på tråden 1:a ivf privat, mens en vecka efter insättning