Semesterplanering ????
Hej! I år ska vi ha semester igen. Min son har vi mina semesterveckor då de va min tur stt välja i år enligt dombeslut! Min dotter bor heltid.
Sen har jag två bonusbarn som är 10 och 12 år gamla som bor varannan vecka. Underbara barn som jag älskar att vara med. Men att planera något med deras mamma blir aldrig bra. Just nu sitter jag skit arg i år igen då hon lägger sig i våra fyra veckor. Hon har varit mammaledig/sjukskriven sedan hösten 2014 och ska ha barn igen i sommar så hon kommer vara hemma ett br tag rill. Jag och min man jobbar och har endast 4 veckor. Förra året hade vi dom massor samt att deras mamma åkte utomlands utan dom vilket gjorde att dom var hos oss mer. Den sommaren så tyckte hon att vi skulle dela upp våran semester Dvs 4 veckor efter varann så barnen inte får ett tråkigt lov. Blev helt chockad och vi började tjafsa då hon sa att andra gör så men jag sa att de är dom som föräldrar som får dela upp inte jag och min man som endast har denna lediga tid ihop tillsammans med varann och med barnen. Sen skulle ena på ridskola och även på läger men de blev inget som tur va. Detta året får vi inte ha dom 3 veckor i rad då hon lovat efter förra året att de blir för långt för dom. Hon har alltid gått bakom våra ryggar och bestämt med barnen hur hon ska ha de.
Jag är så jävla less! Vill bara lämna allt just nu. Kan tilllägga stt jag är utbränd samt har jag mina barn heltid vilket underlättar massor för att slippa sång här MEN JAG KÄNNER att mina fajter är över jag orkar inte krångla med andras ex då.
Detta kanske inte är så stort för andra men för mig är de de. Jag vill njuta tillsammans med alla 4 barnen och inte ha några krav när vi är lediga. Man lever en gång och jag vill inte att hon ska bestämma för 3:e sommaren hur vi ska ha de då hon ALLTID är ledig!!