• HippHipp

Aaaaaah- härskartekniker

Måste få skriva av mig. En småsak, men känner att det bubblar inom mig. Det står liksom mellan att stänga in mig i garaget och skrika eller skriva här...

Hade yngsta barnet hemma idag och hade bjudit hem dagiskompis till honom plus barnets mamma på lunch. Jag hade tokstädat. Hemnet sken, det var uppenbart nystädat pga såpadoft, undanplockade leksaker, snittblommor.

Det första mamman säger när hon kommer in är: - Åh Gud vad skönt att komma hem till ett normalt hem. Det är så jobbigt att komma hem till dem som städat järnet innan man är ditbjuden, man vill ju se hur folk bor normalt sett- med lite stök och skit i hörnen.

Härskarteknik? Varför, liksom?

• Svar på tråden Aaaaaah- härskartekniker
  • zoolook1

Otrevligt ok, men vadå härstarteknik? Försöker hon ta kontroll över dig och din familj?

• Påven Johanna II

Det hade jag faktiskt bemött. Jag hade sagt:

"Vilken märklig sak att säga eftersom det torde vara uppenbart att det är städat här. Men du menar alltså att du ser skit i hörnen där ingen finns? Hur mår du annars? Du kanske behöver gå hem och vila i stället för att fika här."

• Påven Johanna II
    HippHipp skrev 2017-02-06 17:54:54 följande:

Zoolook1: Du har rätt, kanske lite dunkelt beskrivet.

Du använde inte begreppet felaktigt.
  • Themis

Men va? Jättekonstigt sagt ju?

Jag hade bara skrattat inuti, de flesta har inte regelbunden städhjälp eller städneuros och det funkar utmärkt att umgås ändå.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • HippHipp
    Påven Johanna II skrev 2017-02-06 18:05:29 följande:

Det hade jag faktiskt bemött. Jag hade sagt:

"Vilken märklig sak att säga eftersom det torde vara uppenbart att det är städat här. Men du menar alltså att du ser skit i hörnen där ingen finns? Hur mår du annars? Du kanske behöver gå hem och vila i stället för att fika här."

Ja- jag skulle sagt precis det såklart men blev så himla paff! Blir ofta så för mig om det är något som sägs där man borde svara med en lite tillskruvad kommentar. Men ofta kommer det inte till mig förrns typ 10 min efter...
  • Schack73

Hon kanske har så hemma hos sig när det är stökigt så hon trodde du är likadan.

• HippHipp
    dfuoih skrev 2017-02-06 19:06:42 följande:

Skönt. Då slipper du ju städa nästa gång hon kommer?

Hehe, sant. Fast det är inte aktuellt att hon kommer tillbaka.
Svar på tråden Aaaaaah- härskartekniker