• Anonym (Ägglossning?)

Ägglossning på gång?

Hej.
    Fick missfall i vecka åtta för 11 dagar sedan - allt kom ut fort och jag blödde knappt som en vanlig mens, i 6 dagar varav de två sista bara var enstaka spottings.

Har testat med graviditetstest var tredje dag ungefär och i torsdags var strecket knappt synbart på det känsligatse testet, kan alltså inte vara mycket hcg kvar i kroppen.

Idag märkte jag att jag har ägglossningsflytningar. Känns tidigt, brukar få det runt dag 13 ungefär i en vanlig cykel... Ägglossar oftast på dag 16 eller 17.

Ska ta ett ägglossningstest ikväll, måste bara hålla mig nåra timmar till. 

Är det ens rimligt att tro att ägglossningen kommer igång såhär snabbt igen? Känns lite för bra för att vara sant... Kan ägglossningstester ge falska positiva resultat pga att små, små mängder hcg finns kvar i kroppen?

Tacksam för all input, jag brukar ha bra koll på kroppen men nu känner jag mig helt clueless efter missfallet... 

• Svar på tråden Ägglossning på gång?
  • Freya18

Beklagar det du gått igenom. För 11 dagar sedan fick jag göra medicinsk abort pga MA. Jag väntar också på att min ägglossning ska kicka igång igen så snart som möjligt, men jag har fortfarande hcg kvar i kroppen.

Hur gick det med ägglossningstestet?

• Anonym (Ägglossning?)
    Freya18 skrev 2017-02-07 20:55:35 följande:

Beklagar det du gått igenom. För 11 dagar sedan fick jag göra medicinsk abort pga MA. Jag väntar också på att min ägglossning ska kicka igång igen så snart som möjligt, men jag har fortfarande hcg kvar i kroppen.

Hur gick det med ägglossningstestet?

Jag fick stegring den 10 februari och sedan ägglossningskänningar den 11:e och 12:e så det verkar som att ägglossningen kom 17 dagar efter missfallet, precis som vanligt. Beklagar ditt MA. Har själv haft ett sådant förut och det var en av de värsta upplevelserna jag varit med om. Missfallet som jag hade nu var jättehemskt också men i allt det sorgliga var jag ändå glad att det inte blev ett till MA och kroppen gick omkring och "lurade" mig i flera veckor som sist.

Jag vet vilken jobbig väntan det är på att hcg ska gå ur kroppen. Känns så bakvänt att bli ledsen över att graviditetstesterna är positiva... Hur har det gått för dig med ägglossning? Ska du försöka direkt igen?
  • Freya18

Ja, man känner ju sig lite lurad av sin egen kropp. Vi fick bekräftat MA i vecka 10.
    I förra veckan testade jag negativt på hCG. Så kroppen skötte det fort ändå (inte ens 2 veckor efter medicinska aborten). Jag kände typiska ägglossningskänningar 9:e och 10:e februari, men är inte helt säker på att det var det. Jag och maken kör på som vanligt, ungefär varannan eller var tredje dag.
    Vi får se nästa vecka om man får ett plus eller mens!

• Anonym (Ägglossning?)
    Freya18 skrev 2017-02-14 22:52:14 följande:

Ja, man känner ju sig lite lurad av sin egen kropp. Vi fick bekräftat MA i vecka 10.
    I förra veckan testade jag negativt på hCG. Så kroppen skötte det fort ändå (inte ens 2 veckor efter medicinska aborten). Jag kände typiska ägglossningskänningar 9:e och 10:e februari, men är inte helt säker på att det var det. Jag och maken kör på som vanligt, ungefär varannan eller var tredje dag.
    Vi får se nästa vecka om man får ett plus eller mens!

Jag håller tummarna att du får ett plus :) Låter ju som att din kropp har kommit ifatt, skönt att höra. Jag går också och väntar på testdag, blir runt den 24:e. Kan nog testa tidigare men vill inte testa allt för tidigt, bara onödigt att behöva tolka massa spökstreck... :)
  • Freya18
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2017-02-14 22:57:53 följande:
    Jag håller tummarna att du får ett plus :) Låter ju som att din kropp har kommit ifatt, skönt att höra. Jag går också och väntar på testdag, blir runt den 24:e. Kan nog testa tidigare men vill inte testa allt för tidigt, bara onödigt att behöva tolka massa spökstreck... :)
    Kroppen har kommit ifatt väldigt fort tycker jag. Det känns otroligt skönt!
    Dock så fick jag i fredags en liten miniblödning i samband med molande känsla i högra äggstocken. Vet inte om det kan ha varit på grund av att ägget lossnade (om jag hade ägglossning det vill säga) eller någonting annat märkligt. Har inte fått så förut, men vet att det är väldigt vanligt.

Jag kommer också att testa runt den 24:e. Massor med lycka till oss nu! Solig
  • Freya18
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2017-02-14 22:57:53 följande:
    Hej! Hur har det gått för dig? Glad
    Här fick man mens förra veckan.. så inge plus den här gången. Men jag är glad över att ägglossningen och mensen kom igång direkt igen. Känns väldigt bra. Hoppas att allt har gått bra för dig! Kram
  • Anonym (Ägglossning?)

Hej! Vad gulligt att du frågar :) Det är precis samma sak här. Mensen kom (tyvärr) för tre dagar sedan, men om något är det ju ett kvitto på att kroppen är återställd så det är ju skönt i alla fall. Nu räknar jag ner till nästa ägglossning, den borde komma runt den fjortonde :) Det blir ju så när man är igång med bebisverkstad, är det inte nedräkning till ÄL så är det nedräkning till BIM... Lite trött på detta men svårt att låta bli :)

• Freya18

Tråkigt att det inte blev plus den här gången, men det är ju jätte bra att kroppen är helt återställd! :)
    Det är en hel del nedräkningar när man längtar efter en liten bebis. Jag tycker ändå att det är himla kul med bebisverkstad. Jag håller mig frisk! Äter otroligt nyttigt, dragit ner på koffein, tränar lite smått, dricker alkohol ytterst sällan och har aldrig mått bättre! :D

Hoppas att mars är våran månad. Nu håller vi alla tummar och tår! Lycka till! Hjärta

• Anonym (Ägglossning?)
    Freya18 skrev 2017-03-01 12:06:47 följande:

Tråkigt att det inte blev plus den här gången, men det är ju jätte bra att kroppen är helt återställd! :)
    Det är en hel del nedräkningar när man längtar efter en liten bebis. Jag tycker ändå att det är himla kul med bebisverkstad. Jag håller mig frisk! Äter otroligt nyttigt, dragit ner på koffein, tränar lite smått, dricker alkohol ytterst sällan och har aldrig mått bättre! :D

Hoppas att mars är våran månad. Nu håller vi alla tummar och tår! Lycka till! Hjärta

Ja, jag är positiv, hoppas på mars :) Har gjort sju försök hittills, varav jag blivit gravid på två av försöken. Tyvärr har båda slutat i missfall men jag tröstar mig med att jag i alla fall kan bli gravid :) Håller tummarna för oss båda :)
Svar på tråden Ägglossning på gång?