• Anonym (Ruth)

Hon vill men vill inte för det känns fel???

Två kvinnor, varit tsm snart ett år. Första lesbiska förh för oss båda. I hennes värld, religion osv e detta bara fel, fel o fel. Men dock älskar vi varann, allt är toppen, bästa som hänt.....men sexet?! Okej, är inte heller nån som vill varje dag men kanske varje vecka. För henne skulle en gång i månaden vara okej. Mycket närhet, beröring, puss o kel finns det gott om. Men tänker jag längre så är hon trött, mens på kommande, mens på gående, magvärk, stressad, spänd, fundrrar på jobbsaker osv osv. Vi har talat kring detta, hon förklarar det som så att när det "närmar" sig bli till sex, tänker hon bara på hur fel det är, om nån skulle veta mm, o då låser det ju sig. När vi kommer till njuter hon normalt o kommer normalt, men är som en spärr som slår på kring att det vi gör är onormalt o fult, fel. Nu är det 7 veckor sedan sist...hon har nog tillfredsställt mig men sdan jag fick göra det skönt för henne, vilket jag äääälskar o njuter sååå av. Blir så less ibland. Frågan e om nån känner igen detta, löstes de nångång? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hon vill men vill inte för det känns fel???
  • Anonym (Ruth)

Ingen?

• Anonym (nn)

Fy så tråkigt, för er båda! Kanske att psykoterapi med inriktning på sexualitet vore värt för henne att prova? Först och främst för hennes egen skull, så att hon kan njuta av sin förälskelse och sex fullt ut utan att känna skam eller att det är "fel". Oavsett hur mycket du älskar henne och vill att hon ska ha det bra på alla plan så hade kanske input utifrån varit lättare för henne att ta till sig i just den här situationen?

• HasseA

Jag kan tänka mig att det inte är så supermånga som varit i er situation, och som dessutom just nu är inne och läser på FL, så du kanske inte kan räkna med att få så många svar. Så därför skriver jag i alla fall något, även om det är ett svar utan innehåll.

Jag har verkligen inget speciellt vettigt att komma med, men det är ju för sorgligt att det ska behöva vara såhär, fortfarande idag. Jag har själv svårt att förstå hur man kan tända på sitt eget kön - eftersom jag inte kan det - men för de som gör det, är det ju "verkligheten", liksom. Men om inte ens hon själv kan acceptera att det är verkligheten, och att det är rätt och ok på alla vis, då är det ju förstås inte lätt att komma vidare. Och religion är ju definitivt inte alla gånger något positivt i det här avseendet.

Att du skriver hit, redan efter ett år, antyder ju att det är ett jätteproblem för dig. Som inte kommer bli mindre. Förstår hon hur allvarligt det är? Att detta verkligen kan bli en "show stopper" för er relation? Usch, det är så svårt när det handlar om sex, eftersom det så lätt blir tankar av "skuld" (som i att "Jag sabbar ju detta för oss!") eller "tvång" ("Ok, jag måste ha sex fast det känns fel") och liknande, vilket ju inte direkt ökar lusten det heller.

• Anonym (Ruth)

Tack för input iaf. Det konstiga här e att jag i mitt senaste förh med min x (varade över 15år) var den som inte hade lust, nu ser jag det från andra sidan. Hon visar dock med allt hon gör o säger o beröring hur mycket hon älskar mig, vilketvjag inte gjorde i slutet. Tvivlar absolut inte på hennes känslor. Hon vill flytta utomlands o jobba där ingen känner oss så vi får vara vi.

Svar på tråden Hon vill men vill inte för det känns fel???