• Btvatdhh

Icsi, aldrig plussat

En tråd för alla som ska göra, gör eller gjort icsi. Primär barnlöshet

• Svar på tråden Icsi, aldrig plussat
  • Btvatdhh

Vi väntar på ett sista provresultat, men vet redan att vi ska göra icsi när resultatet kommit. Lågt antal spermier, allt annat ser normalt ut. Alla runt mig är gravida eller har barn. Jag har längtat efter att få barn sen jag var typ 5 år. Vi är gifta och varit tillsammans över tio år. Har försökt skaffa barn i ca 1,5 år. Jag fyller snart 30, vilket gör mig stressad. Alltid drömt om 3 barn, nu hoppas jag på att jag ska få bli gravid någon gång i mitt liv. Jag drömmer om gravid mage, köpa mamma kläder, förlossning, ammning, köpa bebis saker, men framför allt att få ett barn som är en blandning av mig och min man...

• Anonym (Hoppas)

Då har ni nog bra chanser att få ett barn. Om allt är bra med dig <3

Vi har oxå gjort ICSI (senast insatt Januari) men jag har problem med immunförsvaret oxå, det är för starkt så äggen får inte chans att fastna.

Men nu vid sista försöket så verkar ett ägg fastnat :)

• Btvatdhh

Okej, hoppas att de går vägen nu då!! Hur har det gått för dig med äggstimulansen?

• Anonym (mamma via icsi)

Vi gjorde 3 äggplock och 9 återföringar innan embryot som skulle bli vår son fastnade. Lillasyster kommer från samma äggplock, hennes embryot fastnade på första försöket. Det trodde vi inte ens var möjligt!

Lycka till er som kämpar!

• Anonym (Hoppas)
    Btvatdhh skrev 2017-02-04 22:39:43 följande:

Okej, hoppas att de går vägen nu då!! Hur har det gått för dig med äggstimulansen?

Vid mitt första då var jag på gränsen till övrrstimulerad men det gick bra. Minns inte hur många ägg det blev men 4 befruktades varav 3 klarade sig till dag 6. Ett återfördes till mig, ett frystes. Det tog inte och det andra klarade inte tiningen.

Vid det andra fick jag tillbaka ett och gjorde ett FET, inget tog.

Vid det tredje så blev jag överstimulerad och hade bara 2 fina ägg, båda frystes men är nu båda insatta samtidigt. Är nu gravid i V 6 så nu väntar vi på ultraljud i V 8 för att få veta om det blir tvillingar eller inte <3
  • Btvatdhh

Åh vad skönt att de tog! Men jobbigt med alla försök, känns som att tiden är de värsta för psyket. Hoppas ni på tvillingar?

• Anonym (Hoppas)
    Btvatdhh skrev 2017-02-05 23:02:30 följande:

Åh vad skönt att de tog! Men jobbigt med alla försök, känns som att tiden är de värsta för psyket. Hoppas ni på tvillingar?

Är egentligen inte så många, första försöket gjordes 2012, blev spontant gravid efter den behandlingen som resulterade i en liten skrotunge.

Ifjol gjorde vi två hela försök och gjorde sista insättningen i Januari.

Men det sliter på psyket och kroppen, jag går upp i vikt och mår inte så bra. Helt klart värt det om man får sitt barn till slut!

Vi vet egentligen inte vad vi hoppas på, vi hade lixom inget val, kliniken hade tinat båda äggen när vi kom för insättning. De hade bara missat detaljen om att fråga oss! Eftersom alternativet var att kassera det andra så satte vi självklart in båda.

Det skulle vara coolt med tvillingar men bekvämast med en!
Svar på tråden Icsi, aldrig plussat