• Anonym (Skribenten)

Skulle du skriva bort sambolagen själv?

Om du köpte en bostad som det var bestämt att du skulle köpa, betala för och äga själv,.men för att bo i tillsammans.
    Skulle du tveka att skriva på ett samboavtal om ej bodelning med din sambos underskrift om det var så att din sambo vägrade skriva under eller tycker det är onödigt eftersom ni är överens?

• Svar på tråden Skulle du skriva bort sambolagen själv?
  • Anonym (H)

Vägrade skriva under?

Jag skulle dumpa människan såklart.

Jag har inget behov av att köpa mig en golddigger.

Jag skulle inte förfalska någon annans underskrift.

• Anonym (Skribenten)

Jag skulle göra det utan tvekan.

• Carambolan

Jag hade inte fejkat ett samboavtal. Jag hade däremot aldrig gått med på att flytta ihop utan ett...

• Anonym (Skribenten)

Om man redan flyttat ihop varför inte göra det?

• Anonym (Cilla)

Jag har sambo och då h*n inte kunde stå med på huslån står huset enbart på mig.
    Sambon har också barn sedan tidigare och jag vill inte betala för ett hus och sen kommer h*ns barn och ska ha del i det.

Vi har avtalat bort sambolagen enbart när det gäller huset. Andra saker ska delas lika.

Sambon kände sig väldigt osäker i början, rädd att jag skulle tröttna och kasta ut h*n.
    Men papperna skrev h*n på och nu tror jag inte h*n tänker tanken längre.

Hade h*n vägrat hade det inte blivit något husköp.

• Anonym (Skribenten)

Men om det aldrig skrevs något ?

• Dixie
    Anonym (Skribenten) skrev 2017-02-05 01:50:47 följande:

Hur menar du "att det aldrig skrevs ngt"

Om jag betalt allt skulle jag se till att vad vi kommit överens om var väl dokumenterat - för det skulle ju bara vara om vi gjorde slut som avtalet behövs och då skulle jag inte lita på att den andra partnern höll sitt ord!
  • Anonym (***))
    Anonym (Skribenten) skrev 2017-02-05 01:50:47 följande:

Då får man skylla sig själv.
  • Guapa

Jag skulle aldrig låta den blivande sambon flytta in förrän pappret var undertecknat.

• Zadre

Min sambo äger lägenheten vi bor i eftersom jag inte hade pengar nog. Vi har skrivit bort sambolagen vad gäller den.

Svar på tråden Skulle du skriva bort sambolagen själv?