• h019

Frisörer. Varför slingar ni inte enda ner till botten?

Börja ledsna på detta nu. Varje gång jag slingat håret hos olika frisörer så märker jag att i ni aldrig drar slingorna enda till botten. Varför gör ni inte det? Har gått till så många olika och alla gör samma sak, ingen vill väl gå därifrån med utväxt när man betalar

mycket pengar? Ser dessutom förjävligt ut när det färgen ser "hackig" ut seg slarvigt ut. Vill gärna ha svar på detta.

• Svar på tråden Frisörer. Varför slingar ni inte enda ner till botten?
  • HippHipp

Undrar samma jag med. Tror de att man slipper utväxt då?? Att de liksom 'tonar' så att det ska bli en jämn övergång? Nästa gång ska jag säga att vill jag ha en ombre kommer jag be om det :)

• Linnis92

Gör man med hätta så kommer man inte enda ner i botten. Hättan är ivägen.

Gör man med folie så lägger man en liten bit utanför ifall blekningen jäser - vilket den kan göra och då blir det gulfläckigt mot hårbotten.

Dessutom ser det mer naturligt ut att inte lägga slingorna enda ner då man är mörkare i botten än på topparna naturligt.

• h019
    Linnis92 skrev 2017-02-04 16:16:35 följande:

Gör man med hätta så kommer man inte enda ner i botten. Hättan är ivägen.

Gör man med folie så lägger man en liten bit utanför ifall blekningen jäser - vilket den kan göra och då blir det gulfläckigt mot hårbotten.

Dessutom ser det mer naturligt ut att inte lägga slingorna enda ner då man är mörkare i botten än på topparna naturligt.

Okej!men på mig ser det bara slarvigt gjort.inte speciellt välgjort. Plus att man måste gå och fixa håret igen eftersom det växer ut så snabbt.
  • Fia 28

Det år lätt hänt att färgen blöder när de lägger ända i botten, och då blir det en stor ljus fläck på håret runtomkring som inte alls ser bra ut. Det undviker de om de stannar en liten bit från roten.

• Linnis92
    h019 skrev 2017-02-04 16:37:49 följande:

Okej!men på mig ser det bara slarvigt gjort.inte speciellt välgjort. Plus att man måste gå och fixa håret igen eftersom det växer ut så snabbt.

Går du till en vettig frisör? Då menar jag en som har gesällbrev och tar typ 1500:- för att slinga håret... om du gör det så reklamera om du är missnöjd och om du inte gör det så börja med att boka en tid hos en seriös frisör
  • MeandHim

Som alla säger, blekningen sväller och börjar rinna eftersom det är varmare närmast hårbotten så kan resultatet bli väldigt fläckigt. Däremot går det att komma jäkligt nära med folie om du går till en erfaren frisör. Ett tips är att be om en nyansering i hårbotten. Det blandar frisören ihop. Det ljusar upp din egen färg ett par nyanser och det gör utväxten mindre markant och det håller sig betydligt längre. Blir alltid mkt snyggare dessutom, brukar alltid göra det på mina kunder :)

Svar på tråden Frisörer. Varför slingar ni inte enda ner till botten?