• lessman

Är jag cynsk?

Jag har den uppfattningen om att jag kan vara lite cynsk. Jag kan tänka på saker som sedan visar sig stämma alltför väl i verkligheten. Tex om just den  eller den pesonen, bör man inte vara med, det kan innebära tråkigheter. Ofta så stämmer det. Dodk kan jag inte se ini framtiden, vad som händer imorgon, det vet ingen. Men jag tänker på olika saker, och ofta så stämmer det utan att någon har sagt att det  är så. Biir lite rädd för mig själv ibland över denna gåva eller vad man ska kalla den för,

• Svar på tråden Är jag cynsk?
  • Aniiee

Nej. Och du är inte synsk heller.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 83. Bara 17 kvar.
  • 8airam8
    Aniiee skrev 2017-02-04 12:56:14 följande:

Nej. Och du är inte synsk heller.

Instämmer.
  • John22

Nej, och det heter för övrigt synsk. Googla upp konfirmeringsbias så får du svar på vad det är du upplever.

• lessman

Något är det ju eftersom mycket av det jag har i mina tankar faktiskt stämmer ofta.

• ostpaj
    lessman skrev 2017-02-04 13:05:27 följande:
    Något är det ju eftersom mycket av det jag har i mina tankar faktiskt stämmer ofta.

Mycket i mina tankar stämmer också. Min mat var god idag. Igen! Mina barn är söta. Jodå, rätt där med. Musiken jag ska lyssna på lät bra. Det var skönt att sova. Va, jag som var så trött?! Ikväll kommer bli kul. Tjaa... Återkommer imorgon :)
  • lessman

Googlade på det och hittade något som hete rmedial förmåga som stämmer bättre en på det jag upplever. kan det stämma?

• John22
    lessman skrev 2017-02-04 13:05:27 följande:

Ja, det kallas intuition! Alla besitter denna förmåga och du är inte speciell. Konfirmeringsbias gör i sin tur att du endast kommer ihåg de tankar och "förutsägelser" som stämmer, medan de resterande 99% där du har fel glöms bort.

Nej, du är inte synsk. Det existerar överhuvudtaget inga synska människor, vilket otaliga tester av dessa lurendrejare har bevisat sedan länge.
  • lessman

Jag ,,mmns det mesta , även det jag har haft fel i.

• John22
    lessman skrev 2017-02-04 13:33:12 följande:

Jag ,,mmns det mesta , även det jag har haft fel i.

Nej, det är lite det som är grejen med att "glömma bort" - man kommer inte ihåg det.
Svar på tråden Är jag cynsk?