• mima78

Ivf funderingar

Jag och min sambo har pratat länge om ett gemnensamt barn.

Dock är det inte helt enkelt då jag steriliserade mig år 2005 .

När jag ringde till cura ivf så fick jag till svar att en gradivitet är fullt möjligt ändå om båda är fertila.

Nu i efterhand undrar jag lite om kostnader utöver själva ivf behandlingen? Sprutorna är väl ganska dyra vad jag förstått. Finns det någon här som har en hum om dessa kostnader?

• Svar på tråden Ivf funderingar
  • Jag är bara jag

Medicinerna kostar som högkostnadskortet direkt. Bara en kartong sprutor kostar flera tusen så tack o lov för subventionerna! Sen beror det på om VUL och prover ingår i behandlingen. Vi gick på distans och då ingick det inte.

• Anonym (Privat)

Jag tror vi betalade 31.000kr till kliniken + medicinerna( tur att de ingår i högkostnadsskyddet). Då ingår alla koller och prover. Nu var vi redan utredda och varit på kliniken tidigare så jag vet inte om det tillkommer något för eventuell utredning/uppstart

• BK1986

Det beror på vilken klinik ni går på. Vi betalade 72 tusen för ett trepack försök (kostar 36 tkr för ett försök). Medicinerna går på högkostnadsskyddet så det blir väl drygt 2500 tror jag. Sen tillkommer kostnad per besök för UL och sånt. I vårt landsting är det 200 kr per gång upp till högkostnadsskyddet slår i.

Hoppas att det var svar på dina frågor. :)

Svar på tråden Ivf funderingar