• fredsduvan

Vad är det för kön på katten??

Den är 16 veckor tycker mig se en pung under gumpen?? På den ena bilden syns inte gumpen pga svansen...

Hjälp...

ALL KÄRLEK
  • Svar på tråden Vad är det för kön på katten??
  • fredsduvan
    fredsduvan skrev 2017-02-01 15:44:44 följande:

Bild två gumpen syns inte för svansen

ALL KÄRLEK
  • Bougainvillea

Verkar som en hane. De har längre mellan anus och genitalier samt att honor även brukar ha en kal sträng emellan

• Harvester

Du lär väl se om hen får en pung eller ej :) Tycker det är svårt att se på bilden...

• Bougainvillea

Såg precis att det stod 16 veckor och inte 16 dagar. Hoppsan! Är den inte kastrerad så är det en hona.

• fredsduvan
    Bougainvillea skrev 2017-02-01 15:48:44 följande:

Verkar som en hane. De har längre mellan anus och genitalier samt att honor även brukar ha en kal sträng emellan

Tycker jag med veterinären sa tjej när den var 12 veckor men jag är osäker :)
    ALL KÄRLEK
  • fredsduvan
    Bougainvillea skrev 2017-02-01 15:50:21 följande:

Såg precis att det stod 16 veckor och inte 16 dagar. Hoppsan! Är den inte kastrerad så är det en hona.

Ok hur Hur ser man det att det är hona för såg en annan bild på en kille och det liknade vår katt :)
    ALL KÄRLEK
  • Bougainvillea
    fredsduvan skrev 2017-02-01 15:50:45 följande:

Tycker jag med veterinären sa tjej när den var 12 veckor men jag är osäker :)

När min katt fick kattungar så var det väldigt tydligt att hanen (kattungen) hade en pung vid 16 veckors ålder. Och då var han väldigt långhårig då han är norsk skogkatt. Verkar som en hona
  • fredsduvan
    Bougainvillea skrev 2017-02-01 15:53:50 följande:

När min katt fick kattungar så var det väldigt tydligt att hanen (kattungen) hade en pung vid 16 veckors ålder. Och då var han väldigt långhårig då han är norsk skogkatt. Verkar som en hona

Ok tack :) ibland vandrar kuloena ner senare va?
    ALL KÄRLEK
  • Bougainvillea
    fredsduvan skrev 2017-02-01 15:55:51 följande:

Ok tack :) ibland vandrar kuloena ner senare va?

I takt med att katten växer så utvecklas ju pungen också. Det är väldigt individuellt
Svar på tråden Vad är det för kön på katten??