• HippHipp

Tradolan- nu nollat jag!

Efter att ha trappat ner Tradolan ganska snabbt hade jag tänkt att nolla helt när jag har en ledig vecka (utan familjen) om 2 veckor.

Men jag har ändrat mig. Jag testar nu! Är kanske för ivrig att bli fri från detta, men visar det sig att AT blir för svår för att kombinera med omsorg om barn så börjar jag ta tabletterna igen i 2 veckor till.

Nu ikväll tar jag den sista (halva) tabletten.

Wish me luck.

Detta är alltså egentligen ingen frågetråd utan ett sätt att göra det mer motiverande för mig själv. Kanske kan jag få ännu mer bra tips än jag redan fått- och gärna gärna lite pepp!

// Jennifer

• Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!
  • klyban

Får du AT, så blir den till imon natt eller möjligtvis lite senare.
    Det är bara bita ihop, men kan vara jobbigt nattetid, då sinnena är inte upptaget med annat.
    Och då blir AT mer tydlig och jobbigare att hantera.

• i-o

AT är absolut jobbigare på nätterna. Hähä.

• HippHipp

Tack för grattis :) väntar dock lite med att ta ut segern i förskott. Ser inte fram emot natten imorgon, men jag ska kämpa järnet.

Jag har trappat ner från 600-800 mg. Tog dem dagligen i ca 1 år. De första månaderna för att jag pga operation behövde dem- sen mådde jag så bra mentalt av dem att jsg inte slutade när det var dags...Dumt.

Jag tror jag har trappat ner på 2 veckor (fast är osäker på om jag räknat rätt, låter väldigt kort).

Nu ska jag försöka njuta av min sista harmoniska natt på ett tag ;))

• HippHipp

.....ur ett rent-ta-hand-om-barn-perspektiv är det ju egentligen fiffigt utformat att ATn är värst på natten- tror dock att jag inte kommer tycka det imorgon hehe.

Lite som när man skulle föda barn och coachen på kursen sade att det blir så mycket lättare om man accepterar smärtan. Blir vän med den. Vilket visade sig vara bullshit (i alla fall för mig) när det väl var dags. Å andra sidan har jag trots det fött alls 3 utan smärtlindring ändå, så med lite tur har jag tillräckligt med kämparglöd och jävlaranamma i mig.

Och ni som trodde att ni var fredade från förlossningsberättelser under fliken 'missbruk' ;)

Tack för kommentarer och pepp!

• i-o
    HippHipp skrev 2017-01-31 21:30:10 följande:

Och ni som trodde att ni var fredade från förlossningsberättelser under fliken 'missbruk' ;)

Att skaffa barn är ju ett jävla missbruk i sig självt. Värsta någonsin. Tar 18 år att bli av med om man har otur. Ibland längre.
  • HippHipp

Hejhej alla snälla som kommenterat och följt detta!

Nu börjas det, känner det tydligt. Har hört att den första akuta fasen är 3-5 dagar. Kul.

Pepp pepp pepp till mig. Nu tar jag på min jävlaranammakofta.

• klyban
    HippHipp skrev 2017-02-01 19:12:38 följande:
    Hejhej alla snälla som kommenterat och följt detta!
    Nu börjas det, känner det tydligt. Har hört att den första akuta fasen är 3-5 dagar. Kul.
    Pepp pepp pepp till mig. Nu tar jag på min jävlaranammakofta.

Ett bra tips är att ändra sovställen, från säng till soffa tex, eller kanske skicka på en film på rätt låg volym.
    Sen så fort man känner att man är mot sova, så gör man inget motstånd och bara somnar.
    För antagligen vaknar man 30min senare och inte kan somna om.
    Samtidigt låg volym inte stör ens sömn direkt.

Svar på tråden Tradolan- nu nollat jag!