• elinile

behöver tips på bra deodoranter!!

Svettas inte jättemycket, så det rinner om mig, men är ganska varm av mig. Haft en och samma deo ganska länge nu, apoliva passion & nature från Apoteket. Luktar väldigt gott och lagom, men den är inte tillräckligt effektiv.

Fått tips om vichy som också finns att köpa på Apoteket, men tycker inte de luktar gott...

Tips tack!! Vad använder ni?? ????

• Svar på tråden behöver tips på bra deodoranter!!
  • Meebo

Jag använder Nivea Dry Impact for men.

Funkar super hela dagen och luktar gott.

Det mesta av den "manliga" doften försvinner när man tagit på sig kläder så länge du inte går runt på stan med ett linne utan straps eller liknande.

Har prövat exakt likadan deo fast för kvinnor men den funkade inte alls lika bra av någon anledning.

• ellho050

Jag svettas ganska mycket, kan ex aldrig ha en tröja mer än en dag och inte syftet närmast kroppen osv.

Tycker att dove funkar bra om man inte vill lägga jättemycket pengar på deo

Däremot undviker jag nivea som inte alls funkar för mig

• aerial

Jag använder Rexona Maximum Protection Clean Scent. Bästa deon jag har haft.

• vipsan

Använder ACOs nu, värvar mellan Quick Dry och Invisible och gillar båda. Annars är Vichy min favorit, den med ljusgrön kork. Tycker inte heller den luktar Jättegott i flaskan men märka väldigt lite när man har den på.

• elinile
    aerial skrev 2017-01-31 20:48:56 följande:

Jag använder Rexona Maximum Protection Clean Scent. Bästa deon jag har haft.

Vad luktar den? Såg det fanns flera varianter på apotea.se, testat någon mer av dem?
  • flygrl

Kör med Barnängen Sport deo rollon (den med lila lock) & tycker den e hyfsat effektiv och doftar gott. ACO Quick Dry som nämndes här i tråden har jag också använt en del & den e bra med angenäm doft (finns på Apoteksgruppens apotek bla). :)

• elinile
    glutten skrev 2017-01-31 19:03:30 följande:

Clarins deodorant. Dyr men EXTREMT bra.

Doft? Måste lukta på den när jag har möjlighet! Ingen i stan som säljer dessvärre...
  • glutten
    elinile skrev 2017-01-31 23:03:24 följande:
    Doft? Måste lukta på den när jag har möjlighet! Ingen i stan som säljer dessvärre...
    Den har en väldigt mild doft. När den har torkat luktar den nästan ingenting, och jag tycker det är väldigt sällan den lämnar doftspår i kläder (vare sig parfymdoft eller svett).
  • aerial

Den luktar rent och fräscht. Kanske ingen vidare bra förklaring dock ;)

Svar på tråden behöver tips på bra deodoranter!!