• Ödlan1919

Han och jag, eller dags att gå vidare?!

Hej,

Jag och min sambo har varit tillsammans lite mer än 3 år. Jag älskar honom innerligt och han är verkligen världens finaste människa.

Vi har en väldigt fin relation. Myser alltid i soffan. Kramas och pussas vi matlagning.

I början (de första 6 månaderna) kunde vi hångla i soffan i timmar och sexet var helt fantastiskt. Minns att jag sa till en vännina att det är nästan så att jag inte orkar fysiskt ha sex idag igen. Givetvis hade vi även sex den dagen också.

Jag vet inte riktigt när det börja vända.

Men nu står jag har 3 år senare. Minns inte sista gången vi hångla. Han skyller på att han får ont (snusar) Det gjorde han när vi träffades också!

Jag minns inte sist vi hade sex mer än 5 minuter. Sist vi hade sex var väl snart 2 månader sen.

Dum som jag är drog jag upp det här efter ett par glas vin. Att jag också har behov och att jag inte har fått komma på mer än 1 år. Vet att jag var oförskämd och sa nå liknande: det vore trevligt med ett samlag som varar mer än 5 minuter..

Jag känner att han inte är attraktiv av mig, visst jag har gått upp i vikt. Många trivsel kilon..

Är det vanligt att man tappar suget på någon som gått upp en hel del i vikt?

Jag är så himla sexuellt frustrerad och vet inte hur jag ska lösa min situation. Jag kan inte stanna i en relation där vi inte har sex..

• Svar på tråden Han och jag, eller dags att gå vidare?!
  • Anonym (A)

Varför var det dumt att dra upp det? Eller var det för att det var efter ett par glas vin? Jag menar, hur ska problemet lösas annars om man inte pratar om det?

Enligt min åsikt (och jag gissar även de flesta andras) så ser inte ett förhållande ut som de första åren för alltid. Jag och min sambo hånglar nästan aldrig längre, om vi gör det så hör det nästan alltid till förspel, och vi båda trivs med det. Vi har också haft perioder där vi haft mindre sex, vissa har längre uppehåll än andra men är det något man lider mycket av måste man ju så klart ta upp det och lösa problemet. Det finns alltid en anledning till förändringen som skett, och ofta är det något man kan jobba på tillsammans, ibland inte.

Jag tycker inte minskad sexlust är något som bara ska "accepteras" om det inte är okej för båda parter. Vill den ena ha sex ofta och den andra nästan inte alls så får man försöka hitta orsaken till minskade sexlusten och försöka lösa det och kanske hitta ett mellanting.. vill ingen jobba på problemet så får man ju dela på sig till slut, för vem vill vara i ett otillfredställande förhållande?

De enda alternativen är INTE "stå ut" eller "lämna" som många verkar tro.. ett förhållande måste man kämpa för och kommunikation är viktigt.

• Ödlan1919

Jag har tagit upp det vid flera tillfällen, men själva start diskussionen var när ett par glas vin var inblandade.

Det var väl inte den bästa diskutionen om problemet och nu yttrar sig problemet i att han uppför sig som han är kränkt eller ja använder det som ursäkt.

Sist jag tog upp det så fick jag nå svar i liknelse med, jag håller ju bara ut i 5 minuter. Eller sluta tjata.

I hans öron är det kanske tjat, men att nämna det ca 1 gång i månaden är inte för mig att tjata. Jag försöker lyfta problemet.

Sist fick jag verkligen bita mig i tungan. Var så nära på att säga att om jag inte får det på hemmaplan så kommer det resultera i otrohet. För tanken finns hela tiden!

• Anonym (A)

Ja men att tiga hjälper ju inte? Han får väl känna sig kränkt då, dina känslor är väl lika viktiga

• Anonym (5minuter)

Jag håller bara i 5 minuter också, men jag ser till att tjejen kommer ca 2 gånger iallafall, skulle det uppskattas, kanske du kan be din kille använda lite av andra talanger, finger, tunga mm.

Du kanske kunde varit mer diplomatisk än att lägga problemet direkt på att han just kommer på 5min, att komma på eller under 5minuter är förövrigt normalt för en kille.
    Men han skall definitiv ställa upp och hjälpa dig så att även du kan njuta av orgasmer.

Om du suger av honom till utlösning sedan har ni sex direkt efter brukar man kunna hålla på ett längre tag.

Min tjej kommer ganska fort normalt sätt.

• Anders 386

Helt klart sitter ni i något som är ohållbart. Anledningen till den borttappade attraktionen måste fram. Men inte lätt med en kille som håller inne med sina känslor. Tyvärr kanske du måste spetsa till det med hot om inget annat hjälper.
    Han kanske inte vill fortsätta längre - men avvaktar i hopp om att du ska göra slut så att han får dig att skylla på efteråt.

Sen måste man ju skilja på samlag i fem minuter och sex i fem minuter - det är en jättestor skillnad. Sex i fem minuter är inte bra - men sex i en halvtimme + samlag i fem minuter är ganska ok. Du kan väl få ditt innan han börjar med samlaget?

Tveksam till om dina extrakilon kan ha betydelse - tror inte det...

Svar på tråden Han och jag, eller dags att gå vidare?!