• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • Norrlänning86

Här är det en till som funderar på babyverkstad för ett syskon i maj. :) kommer minst skilja 16 månader mellan dom isåfall :)

• Erna90

Vad kul att höra om fler som funderar och planerar :) är nog rätt många som gör det även om de onte pratar öppet om det kan jag tänka.. ni kör på rätt tätt då ;) sen vet man ju inte hur fort det tar sig hlr iofs

• Norrlänning86

Haha ja det blir tätt men räknar med att det kan ta tid och innan vi fick sonen så hade jag ett utomkveds så fick ta bort ena äggledaren och sen ett missfall.. så vi känner väl att vi vill köra på så ser vi hur det blir :)

Erna90 skrev 2017-01-30 22:04:21 följande:

Vad kul att höra om fler som funderar och planerar :) är nog rätt många som gör det även om de onte pratar öppet om det kan jag tänka.. ni kör på rätt tätt då ;) sen vet man ju inte hur fort det tar sig hlr iofs

• Humlan87

Jag också! Jag och min man planerar att börja försöka få till ett syskon till vår son under våren/sommaren. Vår pojke fyller fyra i slutet av sommaren så vi får nästan 5 år mellan om planerna håller

• Erna90

Kul att fler har liknande planer :)

Varierar väldigt mkt hur mkt jag tänker på det där och fantiserar om en ny graviditet. Får erkänna att jag har en sån där "räkna ner app" till maj då vi tänkt börja försöka. Nördigt, jag vet! Hehe.

Humlan87 skrev 2017-01-30 22:21:19 följande:

Jag också! Jag och min man planerar att börja försöka få till ett syskon till vår son under våren/sommaren. Vår pojke fyller fyra i slutet av sommaren så vi får nästan 5 år mellan om planerna håller

Ja men det förstår jag då. Vi hade väldigt lätt första gången så man vill ju hoppas att det blir så denna gången med ma man vet ju verkligen inte. Kanske inte kommer gå alls. Men klart man hoppas :)
    Norrlänning86 skrev 2017-01-30 22:11:10 följande:

Haha ja det blir tätt men räknar med att det kan ta tid och innan vi fick sonen så hade jag ett utomkveds så fick ta bort ena äggledaren och sen ett missfall.. så vi känner väl att vi vill köra på så ser vi hur det blir :)

• Humlan87
    Erna90 skrev 2017-01-31 21:08:10 följande:

Kul att fler har liknande planer :)

Varierar väldigt mkt hur mkt jag tänker på det där och fantiserar om en ny graviditet. Får erkänna att jag har en sån där "räkna ner app" till maj då vi tänkt börja försöka. Nördigt, jag vet! Hehe.

Jag älskar nördiga grejer vad är det för app? Jag håller på att försöka lära mig om min fertilitet med hjälp av natural cycles, jättekul ju att nörda ner sig i temperaturkurvor och ägglossningstest Förra gången blev jag gravid innan vi hann börja försöka och hade inga symtom nästan så "missade" första 7 veckorna innan jag upptäckte att sonen var på väg... den här gången ska jag vara med från början tänkte jag
  • Zeldina

Hej! Vi ska också börja försöka kring maj är planen. Vår son kommer som minst bli nästan precis 3 år äldre då. Jag köpte vitamintabletter idag för att börja boosta med folsyra, längtar! Kul med fler som ser fram emot bebisverkstad :)

• Erna90

Kul att kunna följa fler som planerar lika och följa tankar innan försöken att bli gravida redan är påbörjade :) Jag har med tänkt införskaffa folsyra snart! Hade du köpt vitamintabletter som innehåller folsyra eller "rena" folsyratabletter? ;)

[quote-nick]Zeldina skrev 2017-01-31 21:55:52 följande:[/quote-nick]Hej! Vi ska också börja försöka kring maj är planen. Vår son kommer som minst bli nästan precis 3 år äldre då. Jag köpte vitamintabletter idag för att börja boosta med folsyra, längtar! Kul med fler som ser fram emot bebisverkstad :)[/quote]

Humlan87 skrev 2017-01-31 21:33:06 följande:

Jag älskar nördiga grejer vad är det för app? Jag håller på att försöka lära mig om min fertilitet med hjälp av natural cycles, jättekul ju att nörda ner sig i temperaturkurvor och ägglossningstest Förra gången blev jag gravid innan vi hann börja försöka och hade inga symtom nästan så "missade" första 7 veckorna innan jag upptäckte att sonen var på väg... den här gången ska jag vara med från början tänkte jag

• Erna90
    Humlan87 skrev 2017-01-31 21:33:06 följande:

Blev visst lite fel när jag försökte svara båda i samma inlägg ;)

Iaf appen är en vanlig apo för nedräkning, men vanligtvis kanske folk räknar ner till semester/jul/födelsedag men jag har satt till då vi börjar syskonverkstad ist ;) appen heter "dreamdays" (jag har anderoid)

Här har jag varken tänkt kolla temp eller ägglosningsstickor men ska köra med folsyra iaf redan nu innan och försöka läsa av kroppens signaler på ägglossning och helt enkelt föröka ligga regelbundet:)
  • Zeldina
    Erna90 skrev 2017-02-01 08:32:07 följande:

Kul att kunna följa fler som planerar lika och följa tankar innan försöken att bli gravida redan är påbörjade :) Jag har med tänkt införskaffa folsyra snart! Hade du köpt vitamintabletter som innehåller folsyra eller "rena" folsyratabletter? ;)

[quote-nick]Zeldina skrev 2017-01-31 21:55:52 följande:[/quote-nick]Hej! Vi ska också börja försöka kring maj är planen. Vår son kommer som minst bli nästan precis 3 år äldre då. Jag köpte vitamintabletter idag för att börja boosta med folsyra, längtar! Kul med fler som ser fram emot bebisverkstad :)

[/quote]

Köpte sån vitaminburk "Kvinna" från Apoteket. Den åt jag förra gången innan jag blev gravid. Innehåller bl a 400 µg folsyra. :)
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017