• Orkide

om VUL visar flera stora äggblåsor och läkaren säger risk för flerbördsgrav vad gör du?

Har försökt bli gravid med tredje barnet i tre år. Idag på VUL (tar letrozol) visas två i princip lika stora blåsor och de varnar för att det kan bli fler än ett barn om jag nu skulle bli gravid. Jag har två barn och vill inte få tvillingar men att hoppa över en månad känns såå jobbigt för ett "kanske".
    Hur hade ni gjort? Hur resonerar ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden om VUL visar flera stora äggblåsor och läkaren säger risk för flerbördsgrav vad gör du?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-30 11:22:00 följande:

Har försökt bli gravid med tredje barnet i tre år. Idag på VUL (tar letrozol) visas två i princip lika stora blåsor och de varnar för att det kan bli fler än ett barn om jag nu skulle bli gravid. Jag har två barn och vill inte få tvillingar men att hoppa över en månad känns såå jobbigt för ett "kanske".
    Hur hade ni gjort? Hur resonerar ni?

Vi hade ju med två denna månaden, fick Ovitrelle och har kört på. Jag hoppas att bara ett släppte, alternativt att bara ett blir befruktat. Har med två barn sedan tidigare, men risken för tvillingar finns ju även på ett ägg så det får bli som det blir, vi löser det då isf. Även om det känts lugnare och tryggare bli gravid med ett barn, och enklare för all logistik hemma...
  • Ellifant

Nu har jag inga barn sen innan! Men jag har gjort flera omgångar med pregotime och då fått mellan 2 och 3 stora äggblåsor och vi körde på men ännu ingen bebis! Jag har fått ovitrelle sprutan de gångerna!

• Mascaraklumpar

Beror på vad chansen är att jag får fler ägglossningar framöver. Är detta första gången på ett år skulle jag köra på, handlar det om att jag behöver vänta ett par månader till nästa försök så hade jag absolut väntat.

Svar på tråden om VUL visar flera stora äggblåsor och läkaren säger risk för flerbördsgrav vad gör du?