• FruFilidutt

Testade minus rd 9, är det kört?

Är på rd 9 efter ostimulerat FET och tjuvtestade minus nu. Är det kört?? :(

• Svar på tråden Testade minus rd 9, är det kört?
  • FruFilidutt
    Kasperina skrev 2017-01-30 09:09:04 följande:

När har du TD?

På lördag men bim imorgon.
  • Kasperina

Har du inte passerat BIM är det en rätt korkad fråga, det måste du väl veta själv?
    Åtminstone har de flesta rätt bra koll på sånt när de väl kommer så långt som till IVF

• Ivf-ulrika
    Kasperina skrev 2017-01-30 13:07:18 följande:

Har du inte passerat BIM är det en rätt korkad fråga, det måste du väl veta själv?

Åtminstone har de flesta rätt bra koll på sånt när de väl kommer så långt som till IVF

Å ett rätt spydigt och korkat svar från dig kan jag tycka :/
  • Kasperina
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-30 13:16:51 följande:
    Å ett rätt spydigt och korkat svar från dig kan jag tycka :/
    Å jag som tyckte jag var finkänslig
    Men visst, jag ber om ursäkt, jag ska vara taktfull.

Om man läser instruktionerna för ett godtyckligt graviditetstest så står det att ett negativt resultat inte är 100% tillförlitligt om man testar före BIM, och att det därför är bättre att vänta med att testa.
    När man gör IVF så kan man inte vara helt säker på att BIM gäller eftersom man då sätter in ett embryo som skapats utanför kroppen och därmed kan man ha råkat förskjuta bim en dag eller kanske två, vilket är anledningen till att de oftast tar i lite extra när de sätter TD. 

Den här informationen fick jag vid första besöket på en fertilitetsklinik och trodde därmed (tydligen felaktigt) att alla får den informationen. 
  • FruFilidutt
    Kasperina skrev 2017-01-30 13:41:42 följande:

Om man läser instruktionerna för ett godtyckligt graviditetstest så står det att ett negativt resultat inte är 100% tillförlitligt om man testar före BIM, och att det därför är bättre att vänta med att testa.

När man gör IVF så kan man inte vara helt säker på att BIM gäller eftersom man då sätter in ett embryo som skapats utanför kroppen och därmed kan man ha råkat förskjuta bim en dag eller kanske två, vilket är anledningen till att de oftast tar i lite extra när de sätter TD. 

Den här informationen fick jag vid första besöket på en fertilitetsklinik och trodde därmed (tydligen felaktigt) att alla får den informationen. 

Jo, visst vet jag detta också. Men sen ser jag också alla som plussar redan på rd 4-6 efter att ha fått tillbaka ett 5-dagars.

Från alla ivf-grupper har jag helt enkelt fått uppfattningen att om man inte får ens en tillstymmelse till plus kring bim så är det nästintill kört.

Därför frågar jag här efter andra som testat minus men fått ett plus senare men som du ser av antalet svar här så verkar det inte vanligt?
  • FruFilidutt
    Kasperina skrev 2017-01-30 13:41:42 följande:

Det står även på fertilitetsguiden att man ska kunna testa positivt på dag 9.

www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/ivf.php
  • Anonym (Ivf)
    FruFilidutt skrev 2017-01-30 16:49:23 följande:

Det står även på fertilitetsguiden att man ska kunna testa positivt på dag 9.

www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/ivf.php

Mycket adekvat fråga om du frågar mig! De gånger jag testat plus har jag gjort det på RD 6 med blastocyst, aldrig senare!
  • Ingrid84

FruFilidutt! Du ställer en fråga som typ ALLA ställer, iaf sig själva, vid ivf... inget som är korkat alls, det har överhuvudtaget inte med det att göra. (Då är det bra mycket mer korkat att vara otrevlig helt i onödan, mot någon i en utsatt situation. Åtminstone helt jävla obegripligt.)

Jag visste också att man skulle vänta till testdagen. Gjorde man det? Eh nej. Gör någon det ens? Jag smygtestade redan dag 7 senaste gången haha! Som OM det skulle ge utslag! Men man hade ju hört solskenshistorier om tidiga pos svar. Jag fick pos svar dag 13 (tredagars).

Lycka till! Håller tummarna! Och var inte rädd för att ställa frågor!

• FruFilidutt
    Ingrid84 skrev 2017-01-30 18:13:06 följande:

FruFilidutt! Du ställer en fråga som typ ALLA ställer, iaf sig själva, vid ivf... inget som är korkat alls, det har överhuvudtaget inte med det att göra. (Då är det bra mycket mer korkat att vara otrevlig helt i onödan, mot någon i en utsatt situation. Åtminstone helt jävla obegripligt.)

Jag visste också att man skulle vänta till testdagen. Gjorde man det? Eh nej. Gör någon det ens? Jag smygtestade redan dag 7 senaste gången haha! Som OM det skulle ge utslag! Men man hade ju hört solskenshistorier om tidiga pos svar. Jag fick pos svar dag 13 (tredagars).

Lycka till! Håller tummarna! Och var inte rädd för att ställa frågor!

Tack!!

Nej det är SÅ svårt att vänta. Speciellt som man ser alla dess som plussar så himla tidigt!

Dag 13 med tredagars borde bli som dag 11 med femdagars som jag ruvar på.

Jag fortsätter hoppas!
  • CML

man man producera lite olika mycket hormon i början, vissa lite, vissa mycket.

Är du inte över BIM så skulle jag inte ta ut nederlaget i förskott vissa plussar inte förrän flera dagar över BIM!

Hoppas du har lika tur som jag, Jag har TD på torsdag men BIM i lördags och HCGn stiger varjedag Jag fick dock 2 5 dagars

Kram

• Anonym (Klara80)
    CML skrev 2017-01-30 20:06:33 följande:

man man producera lite olika mycket hormon i början, vissa lite, vissa mycket.

Är du inte över BIM så skulle jag inte ta ut nederlaget i förskott vissa plussar inte förrän flera dagar över BIM!

Hoppas du har lika tur som jag, Jag har TD på torsdag men BIM i lördags och HCGn stiger varjedag Jag fick dock 2 5 dagars

Kram

Hej,
    får jag fråga om du fick tillbaka 2 blastocyster i Sverige? När jag har frågat mina läkare så har dom sagt NEJ till att sätta tillbaka 2 st.
  • Anonym (Klara80)
    Kasperina skrev 2017-01-30 13:07:18 följande:

Korkad fråga? Korkat svar skulle jag vilja påstå.
  • CML
    Anonym (Klara80) skrev 2017-01-31 08:30:27 följande:

Hej,

får jag fråga om du fick tillbaka 2 blastocyster i Sverige? När jag har frågat mina läkare så har dom sagt NEJ till att sätta tillbaka 2 st.

Ja, det är i Sverige. Men det är inte min första IVF och jag har immunologiska problem så de tror att chansen/risken för tvillingar är liten.
  • Ivf-ulrika
    Anonym (Klara80) skrev 2017-01-31 08:30:27 följande:

Hej,

Vi har med Fått tillstånd att sätta in två då våra chanser är så små och att jag har så dålig äggreserv!
Svar på tråden Testade minus rd 9, är det kört?