• Tihi

Gör det något om man loggar ut ur iCloud?

Jag använder aldrig iCloud och har inga planer på att göra det. Enheterna brukar fråga om jag inte vill logga in i iCloud flera gånger om dagen, jätteirriterande. På inställningarna så är det alltid svagt grått och inget är ikryssat att synkas till iCloud.

Idag när jag uppdaterade en iPad så klickade jag resolut i "logga ur iCloud" och så kom det en varning att allt skulle försvinna om jag loggade ur. Men jag hade ju inget som kunde försvinna tänkte jag och loggade ur. Allt verkar finnas kvar på enheten men nu fick jag lite småpanik om det gör något att man har loggat ut? Jag synkade aldrig något innan men påverkar det något alls när kontot är helt utloggat? Finns det någon nackdel med att vara helt utloggad om man ändå inte använder synkningen?

• Svar på tråden Gör det något om man loggar ut ur iCloud?
  • Fia 28

Har du inget sparat i icloud så är det ju helt onödigt att va inloggad där.

• Tihi
    Fia 28 skrev 2017-01-29 21:19:43 följande:
    Har du inget sparat i icloud så är det ju helt onödigt att va inloggad där.
    Så tänkte jag också men blev osäker eftersom att jag är långt ifrån en komplett datanörd som förstår exakt allt vad dagens teknik håller på med bakom ryggen på en.

Men jag har alltid stängt av alla "knappar" där man ska trycka i vad man vill synka och det har alltid stått att jag har 5 gb oanvänt. Jag har inte på "hitta min iphone" heller.

Så med andra ord så påverkar det ingenting alls att det nu är helt utloggat? Eller...?

Förut stod det en mejladress under iCloud men den var i grått och när jag tryckte på den så kom det upp "logga in" men nu har min mejladress försvunnit och jag tryckte alltså aktivt på "logga ut".

• Fia 28

Händer inget fastän du lggat ur. Du har ju ingen backup där, men det hade du ju ändå inte om du stängt av allt.

• Tihi
    Fia 28 skrev 2017-01-29 22:51:35 följande:
    Händer inget fastän du lggat ur. Du har ju ingen backup där, men det hade du ju ändå inte om du stängt av allt.
    Det låter helt rimligt förstås men om några andra kan bekräfta saken så skulle jag uppskatta det mycket. Oskyldig
Svar på tråden Gör det något om man loggar ut ur iCloud?