• Anonym (12)

Frivilligt drogtest.

Hej! Har blivit oskyldigt anklagad till soc om att jag har drogmissbruk. Detta stämmer inte och jag har gått med på frivilligt urinprov och ska lämna det på en beroendeklink. Är det någon som vet hur dessa test går till? Har aldrig lämnat innan och har inget missbruks bagage. Är det övervakat? Lite pinsamt men det är okej ifall det är övervakat. Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Frivilligt drogtest.
  • Anonym (ja)

Ja, alla urinprover är övervakat, så klart.

• Anonym (12)

Ja men förklara hur det går till? Vissa säger personal följer med in andra säger finns speglar som har samma funktion. Du svara på endast en fråga. Hur går det till?

• Anonym (Ajdå)
    Anonym (12) skrev 2017-01-29 18:27:18 följande:

Ja men förklara hur det går till? Vissa säger personal följer med in andra säger finns speglar som har samma funktion. Du svara på endast en fråga. Hur går det till?

Där jag lämnar står terapeuten utanför ett fönster.

Förr gick dem med in.

Vem har anmält och varför?
  • Anonym (drabbad)

När jag lämnade urinprov stod en butter sköterska och stirrade på mig medan jag lämnade provet. Fick kissa i en burk och sedan var det klart.

Svaren meddelades rakt till soc.

Kan tillägga att jag aldrig i hela mitt liv rört en drog.

Soc krävde inget test av mig då jag haft regelbunden kontakt med dem genom åren pga samarbetssvårigheter med barnens pappa, de vet redan att jag är skötsam, men jag ville ändå lämna ett prov för att ha svart på vitt då pappan till mina barn gapade om att dra in en advokat och ta barnen ifrån mig.

• Anonym (12)

Lång historia. Men vill bara veta hur det går till. Inga problem om d är övervakat, klart kränkande men helt okej. Vill bara visa att jag är drogfri. Vet någon om det skickas till analys och vilka stickor som används? Får man svar direkt oftast? Har blivit anklagad för cannabis men det kommer nog testa för de vanliga drogerna vilket är helt okej.

• Anonym (12)
    Anonym (drabbad) skrev 2017-01-29 18:48:09 följande:

När jag lämnade urinprov stod en butter sköterska och stirrade på mig medan jag lämnade provet. Fick kissa i en burk och sedan var det klart.

Svaren meddelades rakt till soc.

Kan tillägga att jag aldrig i hela mitt liv rört en drog.

Soc krävde inget test av mig då jag haft regelbunden kontakt med dem genom åren pga samarbetssvårigheter med barnens pappa, de vet redan att jag är skötsam, men jag ville ändå lämna ett prov för att ha svart på vitt då pappan till mina barn gapade om att dra in en advokat och ta barnen ifrån mig.

Okej har en liknande situation. Därför vill jag också ha det svart på vitt. Så man får själv inte reda på svaret direkt?
  • Anonym (12)

Vill att utredningen ska ta slut så snabbt som möjligt då jag tycker soc är väldigt obehaglig. Därför undrar jag hur lång tid tar det tills det kommer svar till soc? Och kommer de meddela mig själv på plats också eller lämnar man testet sen går?

• Anonym (Ajdå)
    Anonym (12) skrev 2017-01-29 18:56:07 följande:

Vill att utredningen ska ta slut så snabbt som möjligt då jag tycker soc är väldigt obehaglig. Därför undrar jag hur lång tid tar det tills det kommer svar till soc? Och kommer de meddela mig själv på plats också eller lämnar man testet sen går?

Provsvar tar ett par dagar och jag testas för allt, även alkohol.
  • Anonym (12)
    Anonym (Ajdå) skrev 2017-01-29 19:12:12 följande:

Provsvar tar ett par dagar och jag testas för allt, även alkohol.

Okej tack för svar. Så jag får själv inget veta? Alltså vet att jag är negativ men ska ha möte med soc en dag efter o vill gärna ta upp svaret med henne även om hon ändå får svar av de senare.
  • Anonym (12)

Är det för det skickas på analys som det tar ett par dagar eller bara att de standard att det tar några dagar?

Svar på tråden Frivilligt drogtest.