bonusbarn som sina egna?
Vi lever i en bonusfamilj där sambon har två o jag ett biobarn men inga gemensamma. Detta sista har varit ett stort och uttalat önskemål från min sida men åren har runnit iväg och nu är det mest sannolikt kört med det. Jag har försökt tänka att jag ju ändå har tre barn och jag har jobbat och slitit under alla år och de har alla haft det väldigt bra, sambon kunnat gå hemma till stor del o s v. Det finns mycket som har slitit på relationen, bl a att vi inte fått barn. Nu när barnen börjar bli äldre känns det allt oftare att de inte "behöver" mig annat än som ekonomisk trygghet och att vi kommit allt längre ifrån varandra. Lite grann som att de bor med min sambo och att jag också är där. Samtidigt har den andra föräldern steppat in lite mer då hen tycker lättare att göra något ibland nu när de är stora och vid dessa sällsynta tillfällen är ju hen iallafall förälder. Vi har pratat om att jag skulle adoptera men sambon har sagt att den andra föräldern inte skulle vilja detta. Jag vill gärna tro att ovan är inbillning men är inte säker. Jag tänker att trots att barnen vuxit upp med mig sedan riktigt små så ses vi kanske inte mer om det skulle bli en separation. Men jag kanske tänker kanske helt fel. Vore intressant med erfarenheter kring detta.