• tinatim

Hemma aktiviteter till 3 åring?

Behöver lite mer tips på vad man kan hitta på när man är hemma och ledig? ute som inne:) 

vad hittar ni på med era barn?? 

• Svar på tråden Hemma aktiviteter till 3 åring?
  • Linnis92

Baka, måla, pussla, städa tvätta - min hjälper gärna till. Lekparken, skogen.

• Prinsessa2017

Hoppa, dansa, sjunga, kittlas, mysa, se film, leka med leksakerna tillsammans, låtsas lek osv...Skäms            

• Hallonmos

Pyssla, rita/måla, pärla, läsa, pysselböcker, målarböcker, trolldeg/playdoh, dansa, leka med eller utan leksaker, spela spel, pussla, spela barnspel på datorn/surfplattan, se på film, klä ut sig, baka, laga mat, cykla, gå till lekplatsen, gå till skogen, bygga koja, undersöka en damm/sjö (särskilt bra vid grodyngelstider), spela fotboll, göra sandslott/sandkakor, åka pulka osv.

• legomum

Jag är hemma med mina små (treåringar)och inne leker vi med lego, bilar(småbilar, monstertruckar, arbetsfordon,stora bruder arbetsmaskiner), briotågbana, duplo, magneter, garage, bilbanor, koja, degar, pysslar, ritar (kritor, färgpennor, vattenfärg, dot*a*dot), läser, spelar instrument, film/tv ibland, pluppar, klossar, kök, kaplastavar, bollar med jätteballonger osv
    De går som sagt var inte på förskolan så jag har en hel del material som gör att de lär sig räkna och bokstäver, former och träna på finmotoriken mm.

Ute brukar vi ta med boll och klubbor och spela bandy och ibland boll. Leta bästa pinnen och stenar ibland i skogen och ibland på promenaden. Ha heldagsäventyr med matsäck och ingen telefon med volym... ;)
    Gå till parken, eller någonstans där det byggs massor och finns arbetsfordon att titta på, gå längs parkerade bilar och se vad de är för märke, cykla (pulka om det kan komma någon snö någon gång).
    Biblioteket, leksaksaffären, museum, hälsa på kompisar... finns massor att göra hoppas du fått lite inspiration =)

Svar på tråden Hemma aktiviteter till 3 åring?