Kan hon får ensam vårdnad?
Jag har en son som nyligen fyllt 6 år. Jag och mamman bor inte tillsammans men sonen bor växelvist varannan vecka. Sonen är tänkt att gå på en skola som i dagsläget ligger närmast min bostad. Det är något vi varit överens om sedan många år då den skolan har absolut bäst omdöme på hela orten.
För ca en månad sedan sa mamman att hon ville att vi skulle söka till en skola närmare hennes bostad. Hennes argument är att skolan är lika bra och att hon har ju faktiskt inget körkort, men det har jag. Den andre skolan ligger längre bort från både mig och mamman, men ligger bredvid hennes jobb..
Jag valde i alla fall att inte skriva på, utan tyckte vi skulle avvakta. Igår fick jag hem ett brev från en advokat - om jag inte skriver på kommer dem att söka om enskild vårdnad.
Jag fattar ingenting? Kan hon verkligen göra så?
Mamman har för övrigt träffat en ny man som bor ganska långt bort, köpt hus och har bra jobb i sin stad och vill definitivt inte flytta ner till mitt ex som jag förstått det. Utan då får hon flytta, vilket hon vill. Det är för långt för att sonen ska kunna bo växelvist och hon vill givetvis ta honom med sig. Gissar att det är en bov i dramat...
Har jag anledning att känna oro inför detta eller det är hon som är helt fel på det?