• Vinterblomma85

Frisör Göteborg-billig bottenfärg?

Jag behöver tips på en frisör, i eller kring Göteborg, som färgar utväxt (1-2 cm) till humana priser. Jag färgar utväxten varje månad och är trött på att punga ut dryga tusenlappen för det relativt lilla jobbet som görs. Någon som känner till en frisör som är hyfsat duktig på färg och som tar runt 500-lappen för bottenfärg? Jag kan tänka mig att åka en bit utanför stan om det krävs. Ge mig era tips!

• Svar på tråden Frisör Göteborg-billig bottenfärg?
  • Anonym (Hji)

Tror att det blir svårt, det skulle innebära att frisören jobbar för en timlön på ca 80kr. (När man räknar bort kostnader för färg, hyra, skatt m.m.). Du kanske ska se dig om en frisör som jobbar svart. Frisör håller inte på med välgörenhet.

• Vinterblomma85

Jag utgick från vad Skatteverket och handelsanställdas förbund anger för rekommenderade avdrag samt timlön. En heltid skulle i runda tal ge 20000-30000 kr i månaden, efter avdrag för material, hyra mm, vilket inte är direkt välgörenhet enligt mig, men men :).

• Vinterblomma85
    Vinterblomma85 skrev 2017-01-29 15:54:13 följande:

Jag utgick från vad Skatteverket och handelsanställdas förbund anger för rekommenderade avdrag samt timlön. En heltid skulle i runda tal ge 20000-30000 kr i månaden, efter avdrag för material, hyra mm, vilket inte är direkt välgörenhet enligt mig, men men :).

Avdrag dvs "kostnader såsom (hyra, el, telefon, material osv), skatter, moms och arbetsgivaravgifter " borträknat.
  • Anonym (Hji)
    Vinterblomma85 skrev 2017-01-29 15:54:13 följande:

Och det skulle en frisör komma upp i ifall vi tog 500kr för en färgning?
  • Anonym (Bdbd)

Finns nog massa oseriösa frisörer från bland annat utlandet som gör så billiga färgningar. Vill du bidra till slavlöner så gör det. Dessutom är det stor risk att du blir missnöjd.

• Vinterblomma85
    Anonym (Hji) skrev 2017-01-29 19:10:58 följande:

Och det skulle en frisör komma upp i ifall vi tog 500kr för en färgning?

Beror på omfattning givetvis, hur mycket man färgar. Men jag beskrev bottenfärg, så en mindre omfattande procedur. I mitt fall, att färga i benan och kring tinningen tar 60 min per gång, totalt för alla moment. Tar 5-10 min att lägga i och det går åt väldigt lite produkter. Jag tycker det är lite oskäligt att det ligger på drygt 1000kr. Men det är min uppfattning. Jag förstår att folk i branschen inte är sugna på att sänka sin inkomst. Jag ser det ur ett konsumentperspektiv och tycker nog att det är väl tilltaget.

Därav söker jag tips på ställen. Salonger utanför stan tex, som har lägre lokalhyror och därmed inte pressar upp priset för småfix.
  • Bibbidi

Frisörskolan i Göteborg? Elevpriser och det finns alltid handledare till eleverna där. Min kompis som utbildade sig där sa att det var väldigt många som kom och klippte sig hos dom. :)

• Bibbidi

Frisörskolan i Göteborg? Elevpriser och det finns alltid handledare till eleverna där. Min kompis som utbildade sig där sa att det var väldigt många som kom och klippte sig hos dom. :)

• Anonym (Hji)
    Vinterblomma85 skrev 2017-01-29 21:20:57 följande:

Beror på omfattning givetvis, hur mycket man färgar. Men jag beskrev bottenfärg, så en mindre omfattande procedur. I mitt fall, att färga i benan och kring tinningen tar 60 min per gång, totalt för alla moment. Tar 5-10 min att lägga i och det går åt väldigt lite produkter. Jag tycker det är lite oskäligt att det ligger på drygt 1000kr. Men det är min uppfattning. Jag förstår att folk i branschen inte är sugna på att sänka sin inkomst. Jag ser det ur ett konsumentperspektiv och tycker nog att det är väl tilltaget.

Därav söker jag tips på ställen. Salonger utanför stan tex, som har lägre lokalhyror och därmed inte pressar upp priset för småfix.

Jag har aldrig hört talas om en frisör som bara lägger färg i benan och tinningarna? Då kan du ju lika gärna göra det själv väl? Det är lite som när en kund "bara" vill klippa topparna och därför ha det billigare, vet inte vilken del av håret man klipper vid en "vanlig" klippning i så fall.
  • Vinterblomma85
    Bibbidi skrev 2017-01-29 21:21:47 följande:

Tack för tipset!

Får se om jag vågar testa :),
  • Anonym (Bdbd)
    Vinterblomma85 skrev 2017-01-30 22:02:15 följande:

Tack för tipset!

Du vet inte om du vågar testa frisörskolan men är villig nog att gå till någon som inte tar betalt ordentligt? Märkligt
  • Bibbidi
    Vinterblomma85 skrev 2017-01-30 22:02:15 följande:
    Tack för tipset!

Gå dit! De är aldrig ensamma utan det är alltid handledare med i lokalen, som också går igenom håret efteråt och kollar så det är ordentligt klippt (och kollar under tiden också såklart). Är aldrig heller helt nya elever som klipper.
Svar på tråden Frisör Göteborg-billig bottenfärg?