Jag behöver hjälp, jag vet inte vad jag ska göra
Jag är 15 år och känner mig helt utbränd. Min pappa dog när jag var 11 av pancreas cancer, mamma kunde då inte ha råd med huset så vi fick flytta vilket vi gjorde två år senare. Dagen efter vi flyttat fick vi reda på att hon hade bröstcancer. Min lillasyster är en idiot som är 13 år och röker, hänger med dåligt sällskap, kallar mig namn, har förlorat oskulden, tror att hon är vuxen och kan ta hand om allt.
Jag är deprimerad, har social ångest och diagnosen Reaktion På Svår Stress vilket betyder att jag blivit så skadad att min kropp nu hela tiden är på spänn och förväntar något mer (jag är känslig mot höga ljud, mycket folk, starka dofter osv.)
Jag har BUP (psykolog), kontaktperson och min mentor på skolan att prata med. Mamma vägrar jag att prata med, hon gör det bara värre och försöker inte ens förstå.
Allt detta + skolan.
Jag vet verkligen inte hur jag ska göra, jag orkar inte med skoldagarna, jag blir jätte trött. Jag har svårt att koncentrera mig och det har blivit värre nu på vårterminen.
Jag tror inte det handlar om att jag ska välja gymnasiet (har redan gjort det).
Jag stannar hemma ofta för att jag mår så dåligt, men om mamma märker att jag stannar hemma för mycket läxar hon alltid upp mig:
"Jag förstår inte varför du mår så dåligt. Du måste gå till skolan. Om du har för mycket frånvaro kommer det ha inflyt på dina betyg."
Detta kanske inte låter dåligt, men när man pratat med henne om varför jag är hemma och varför jag mår dåligt och hon fortfarande vägrar att förstå, blir jag jätte ledsen. Hon trycker upp allt det jag redan vet i mitt ansikte och tror att hon hjälper mig.
Hon ger mig verk tabletter (jag säger att jag har ont i huvudet för att få vara hemma. Det är antagligen ingen ursäkt, men att min lillasyster mår dåligt är en bra ursäkt. Om jag mår dåligt är det bara att bita ihop) och säger att jag ska gå till skolan så fort jag mår bättre.
Snälla hjälp mig