Överstimuleringssyndrom/OHSS - någon i samma sits?
Hej kära ni. Finns det någon där ute som fått gravt överstimuleringssyndrom precis som jag...? Jag har väl aldrig varit med om något liknande. Vansinniga buksmärtor och kramper, mest i övre delen av buken, kräkningar, yrsel... alltså värken är så vidrig så kag skriker rakt ut, har åkt in flera ggr akut. Det enda som hjälper är morfinpreparat typ Oxycodon el Ketogan, och det vill man ju inte knapra i sig direkt?
Det positiva är ju dock, att det beror på att vårt lilla embryo fäst <3 Och en graviditet brukar trigga igång just överstimuleringssyndrom. Vi är på vårt andra försök ivf, första gången fick jsg också åka in akut, då bara några få timmar efter ET, och låg inne tre dagar. Denna gång kom symptomen smygandes Ruvardag 7 och bara eskalerat sen dess. Åkte in i måndags och igår. Igår kunde de se hcg-ökning i blodet så det blev glädjetårar mellan kramperna och spyorna :) Och eftersom jag är vaken inatt, tog jag precis ett gravtest, och där kunde man för första gången någonsin se ett svagt litet streck... (dag 13)
Nu är jag satt på dagliga heparin-sprutor då ökad risk för blodpropp, sjukskriven 2 v, och fått 14 st Oxycodon mot de värsta smärtorna, tar fulldos Alvedon 665mg som grund.
När blir det bättre...? Jag står inte ut när krampanfallen kommer, har redan tagit 2 av de 14 tabletterna jag fick! En igår när vi kom hem från sjukhuset, och en nu för en timme sen. Det här är ju inte klokt!