• Anonym (Mamman)

Jag är en ung mamma, fråga mig vad du vill

I varje tråd som handlar om unga föräldrar så kommer det alltid frågor som inte rör själva tråden pga folks nyfikenhet.

Nu får ni nyfikna chansen att få svar på frågor ni har.

Kan vara allt från graviditet till uppfostran. Allt som rör mig som ung mamma helt enkelt.

Jag brukar förresten inte benämna mig som ung mamma annars men det behövs för frågeställningen, så därför kändes det viktigt att poängtera att jag just är ung. Så inga frågor om det tack.

• Svar på tråden Jag är en ung mamma, fråga mig vad du vill
  • Anonym (Skaffa dig ett liv)

Tragiska människa!

• record collector

Att du är "ung" utan att upplysa om åldern lämnar vi följaktligen därhän.

Min fråga... lever du tillsammans med barnets pappa? Anledningen till frågan är självklart som du säkert förstår att jag själv prioriterar den klassiska urfamiljen... mamma, pappa och barn och med pappa syftar jag på den biologiska pappan.

Har själv levt upp med mina biologiska föräldrar som fortfarande är lyckligt gifta.

• Anonym (en till)

Hur gammal är du och var anser du gränsen går för ung mamma?

• Anonym (Mamman)
    record collector skrev 2017-01-26 00:58:08 följande:

Att du är "ung" utan att upplysa om åldern lämnar vi följaktligen därhän.

Min fråga... lever du tillsammans med barnets pappa? Anledningen till frågan är självklart som du säkert förstår att jag själv prioriterar den klassiska urfamiljen... mamma, pappa och barn och med pappa syftar jag på den biologiska pappan.

Har själv levt upp med mina biologiska föräldrar som fortfarande är lyckligt gifta.

Jag tänkte att jag skulle vänta med åldern tills någon frågar.. men jag är 18 år.

Ja vi lever tillsammans och ska även om ett par månader gifta oss.

Jag prioriterar också den klassiska familjen och hade inte skaffat barn om jag vetat att jag skulle bli ensamstående.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (en till) skrev 2017-01-26 00:59:53 följande:

Hur gammal är du och var anser du gränsen går för ung mamma?

Jag är 18.
    Anser att man är ung mamma under ca 20 år.
  • record collector
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-26 01:01:56 följande:
    Jag tänkte att jag skulle vänta med åldern tills någon frågar.. men jag är 18 år.

Ja vi lever tillsammans och ska även om ett par månader gifta oss.

Jag prioriterar också den klassiska familjen och hade inte skaffat barn om jag vetat att jag skulle bli ensamstående.
    När du tom i topic just poängterade att du var "ung mamma" så trodde jag faktiskt att du var ca 15 år när barnet föddes. Å andra sidan kan ju barnet vara tre år gammalt om du är 18 år idag.

Men med bakgrund av vad du hitintills skrivet så önskar jag av hela mitt hjärta både dig, din kille och barnet lycka till i framtiden. Om alla unga föräldrar tänkte som du så skulle nog samhället se lite annorlunda ut.

Lycka till med bröllopet. I LOVE YOU BOTH.   
  • Anonym (en till)
    Anonym (Skaffa dig ett liv) skrev 2017-01-26 00:52:13 följande:

Tragiska människa!

Varför skulle man vara tragisk för att man är en ung mamma?
  • Anonym (en till)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-26 01:04:16 följande:
    Jag är 18.
    Anser att man är ung mamma under ca 20 år.
    Hur gammal är barnet?

Jag fick själv barn när jag var 19, nu är jag 26 och klar med barn, tror jag, efter nr 5. I alla fall på ett bra tag.
  • Anonym (Mamman)
    record collector skrev 2017-01-26 01:43:09 följande:
    När du tom i topic just poängterade att du var "ung mamma" så trodde jag faktiskt att du var ca 15 år när barnet föddes. Å andra sidan kan ju barnet vara tre år gammalt om du är 18 år idag.

Men med bakgrund av vad du hitintills skrivet så önskar jag av hela mitt hjärta både dig, din kille och barnet lycka till i framtiden. Om alla unga föräldrar tänkte som du så skulle nog samhället se lite annorlunda ut.

Lycka till med bröllopet. I LOVE YOU BOTH.   
    Haha nej så ung är jag inte.

Tack så mycket!
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (en till) skrev 2017-01-26 01:51:34 följande:
    Hur gammal är barnet?

Jag fick själv barn när jag var 19, nu är jag 26 och klar med barn, tror jag, efter nr 5. I alla fall på ett bra tag.
    7 månader nästa vecka.

Vad härligt med 5 barn, och att du redan är klar trots att du fortfarande är ganska ung.
  • Linda2barnsmamma
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-26 01:57:34 följande:

7 månader nästa vecka.

Vad härligt med 5 barn, och att du redan är klar trots att du fortfarande är ganska ung.

Jag tycker det är härligt att vara ung förälder. Finns många fördelar med att vara ung. Jag fick första när jag var 19 , andra när jag fyllt 20 och nu är jag 26 och planerar nr 3

Lever fortfarande med pappan till mina barn (9år) och vi har varit gifta i 4 år. :)
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-26 01:57:34 följande:
    7 månader nästa vecka.

Då är det långt kvar tills någon uppfostran är aktuell. Men du kanske menar att man ska fråga dig vilka teorier kring barnuppfostran du har, eller?
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Öh) skrev 2017-01-26 09:37:34 följande:
    Då är det långt kvar tills någon uppfostran är aktuell. Men du kanske menar att man ska fråga dig vilka teorier kring barnuppfostran du har, eller?
    Ja, menade mer min syn kring olika saker. Eller vad man nu undrar över.
  • Anonym (mor)

Jag med! Är 17 år och väntar tredje.

• Anonym (Men wtf)

Hur många sådana här trådar ska det komma? "fråga mig vad du vill"

Jag starta en tråd om "jag kör bil varje dag, fråga mig vad du vill"

ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Men wtf) skrev 2017-01-26 15:58:24 följande:

Hur många sådana här trådar ska det komma? "fråga mig vad du vill"

Jag starta en tråd om "jag kör bil varje dag, fråga mig vad du vill"

ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Jag vet inte hur många sådana här trådar det ska komma.

Okej vad kul, hoppas du får några frågor! :)
  • Anonym (Mamman)

Inga fler frågor?

• Anonym (Emma)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-26 10:45:26 följande:
    Ja, menade mer min syn kring olika saker. Eller vad man nu undrar över.
    Hade du varit äldre hade du kanske förstått att synen på barnuppfostran är helt irrelevant när barnet är så litet. Det är en sak att tycka innan och faktiskt veta hur det blev och hur många gånger man ändrade sig utefter vägen
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Emma) skrev 2017-02-07 21:21:14 följande:
    Hade du varit äldre hade du kanske förstått att synen på barnuppfostran är helt irrelevant när barnet är så litet. Det är en sak att tycka innan och faktiskt veta hur det blev och hur många gånger man ändrade sig utefter vägen
    Då får du väl skippa frågor som rör barnuppfostran?

Det finns fördomar om att unga uppfostrar på ett visst sätt, och min tanke var att de som undrade hur jag tänkte kring olika delar i barnuppfostran kunde fråga mig.
    Anser du att det inte går att tänka kring barnuppfostran innan så tvingar ingen dig att fråga.

Annars är jag väl medveten om att man inte alltid gör såsom man bestämt under graviditeten/när barnet är litet. Jag har inte bestämt hur barnet ska uppfostras till punkt och pricka. Däremot har jag en hel del tankar kring det redan nu, som givetvis kan ändras.
Svar på tråden Jag är en ung mamma, fråga mig vad du vill