Vart vända sig för sjukskrivning?
Ska försöka hålla det så kort det går.
Har en tid haft problem med karpaltunnel syndrom men har kunnat arbeta.
För tre veckor sedan började det successivt bli värre, det gjorde mer och mer ont.
Ringde vårdcentralen som hänvisade till företagshälsan som hänvisade tillbaka till vårdcentralen som hänvisade till arbetsterapeuten.
Fick så ont att jag inte kan arbeta och sjukanmälde mig.
Gick till arbetsterapeuten som kontaktade vårdcentralen som skrev remiss till ortopeden.
Har fortfarande lika ont och ett fysiskt krävande arbete så behövde läkar intyg för att förlänga sjukskrivning ( dag 8-14)
Kontaktade vårdcentralen som återigen hänvisar till företagshälsan som gör en bedömning av min arbetsförmåga och konstaterar att den är låg med liten möjlighet till omplacering och bollar återigen över till vårdcentralen som meddelar att dom inte får skriva intyg för försäkringskassan när det finns en företagshälsa.
Ringde försäkringskassan som inte alls förstod varför vårdcentralen inte kunde skriva intyg.
Kontaktade återigen vårdcentralen som stod fast vid att dom inte får, kontaktade försäkringskassan som återigen sa att vårdcentralen visst får skriva ut läkarintyg.
Jag får snart ta ut semester för att inte få ogiltig frånvaro och börjar få slut på ider vart jag kan vända mig, någon som har några förslag?