• Mnbvcxz12345

"Bevis" till soc?

Hej har en fråga. Jag och mitt barns pappa är i vårdnadstvist. Han har tidigare både sålt och missbrukat droger. Jag har länge velat ha ensam vårdnad och har försökt samla bevis för hans försäljning. Har därför frågat han om han kan "fixa" cannabis. Att han har själv. Nu vill han använda det emot mig o påstå jag använder droger fast jag gör ej och kan visa det med negativa urin prov. Kan soc ta mitt barn trots jag har negativa urin prov?

• Svar på tråden "Bevis" till soc?
  • Kjell2
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-25 16:33:38 följande:

Hej har en fråga. Jag och mitt barns pappa är i vårdnadstvist. Han har tidigare både sålt och missbrukat droger. Jag har länge velat ha ensam vårdnad och har försökt samla bevis för hans försäljning. Har därför frågat han om han kan "fixa" cannabis. Att han har själv. Nu vill han använda det emot mig o påstå jag använder droger fast jag gör ej och kan visa det med negativa urin prov. Kan soc ta mitt barn trots jag har negativa urin prov?

Enkelt svar, det krävs inte drogmissbruk för att få sitt barn omhändertaget.

Sluta med dessa dumheter och  skit i pappan.
  • Anonym (Mia)

Det talar ju knappast till din fördel vare sig att du jagar droger eller att du försöker lägga ut krokar för att sätta dit pappan. . .

Till syvende och sist är det hur dina barn har det som avgör. Omhändertagande, trygghet, stabilitet och allt sådant som ett barn behöver.

• Mnbvcxz12345

Men vem vill samarbeta med en pappa som säljer droger? Lägger ut krokar? Vill visa att han är olämplig förälder. Då han aldrig tar ansvar eller träffar sitt barn men vägrar ge mig egen vårdnad. Har nu även fått skärmdumpar dumpar där han skriver att han säljer kokain till någon annan. Vill ju ej ha mitt barn runt en sån person. Samt han Försvårar beslutsfattandet då man aldrig får tag på han och det är väldigt svårt att få ensam vårdnad. Df gjorde jag så.

• Kjell2
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-25 18:34:17 följande:

Men vem vill samarbeta med en pappa som säljer droger? Lägger ut krokar? Vill visa att han är olämplig förälder. Då han aldrig tar ansvar eller träffar sitt barn men vägrar ge mig egen vårdnad. Har nu även fått skärmdumpar dumpar där han skriver att han säljer kokain till någon annan. Vill ju ej ha mitt barn runt en sån person. Samt han Försvårar beslutsfattandet då man aldrig får tag på han och det är väldigt svårt att få ensam vårdnad. Df gjorde jag så.

Dags att sluta med det nu.
  • Anonym (Mia)
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-25 18:34:17 följande:

Jag ifrågasätter i och för sig inte att du gjorde det, men det betyder inte att det inte kan se illa ut i en process. Att det inte kan vändas ganska starkt till din nackdel.
  • klyban
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-25 16:33:38 följande:

Har du initierat en affär att köpa cannabis är du per automatik en brottsling och försök berätta om din sting till SOC.
    Skulle inte förvåna mig om de kommer fundera om din förmåga ta hand om barn, när du inte ens klarar av enkla regler i samhället.

Varför vill du ta bort barnets far, hatar du han så illa?
    Att du förnekar ditt barn en pappa?
    Och sen vet man ju om att faderlösa barn ofta hamnar trubbel senare i livet, då de saknar en fadersgestalt.

• Anonym (siri)

Att försöka handla illigala substanser är olagligt ,hoppas han visar upp dina medelanden för soc och att dom tar ungarna ifrån dig, du måste vara världens sämsta mamma vilket är ganska extremt med tanke på att det finns crack babies ,men än sliten pundare är fan en bättre förebild och förälder än dig

• Anonym (fy fan vilken kommentar)
    Anonym (siri) skrev 2017-01-27 23:03:16 följande:

Att försöka handla illigala substanser är olagligt ,hoppas han visar upp dina medelanden för soc och att dom tar ungarna ifrån dig, du måste vara världens sämsta mamma vilket är ganska extremt med tanke på att det finns crack babies ,men än sliten pundare är fan en bättre förebild och förälder än dig

Jisses... bara för att det är OLAGLIGT så är man världens sämsta förälder. Har lagen alltid sagt rätt och varit rätt? Tänk lite längre människa.
  • Anonym (fy fan vilken kommentar)

Det handlar om hur pass barnen är trygga inget annat. Så länge de mår bra och får kärlek och trygghet är det som räknas. Sen förstår jag din oro... jag har inte ens fått ensam vårdnad trots att mitt barn utsattes för misshandel.

• Mnbvcxz12345

Då ingen vet hela historien så kan ni hålla era dömmande åsikter angående mitt föräldraskap. Har som sagt inget missbruk och har aldrig haft. Vare sig innan mitt barn eller efter. Har aldrig haft med soc eller polisen att göra. Alltid haft ett jobb, boende och inga skulder eller anmärkningar. Alltid vart skötsam. Har gått med på att lämna frivilligt urin test och hoppas då utredningen läggs ner efter detta då jag ej har något missbruk. Gjorde en dum sak då jag var desperat som mamma för att mitt barn inte ska behöva ha umgänge med en far som säljer droger. Han är ingen sliten far utan han festar, tar droger, säljer droger samt skiter i sitt barn. Endast för att jävlas med mig så håller han på att kämpa sig för att få umgänge med sin son efter 2,5 år. Varför jag ej vill ha en oansvarig pappa i mitt barns liv som kör påverkad, haft folk efter sig pga av pengar han blåst folk med. Så döm inte andra utifrån det lilla jag skriver. Ni kunde bara svarat på frågan hur ni trodde soc skulle reagera. Tack.

• klyban
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-29 17:50:34 följande:
    Då ingen vet hela historien så kan ni hålla era dömmande åsikter angående mitt föräldraskap. Har som sagt inget missbruk och har aldrig haft. Vare sig innan mitt barn eller efter. Har aldrig haft med soc eller polisen att göra. Alltid haft ett jobb, boende och inga skulder eller anmärkningar. Alltid vart skötsam. Har gått med på att lämna frivilligt urin test och hoppas då utredningen läggs ner efter detta då jag ej har något missbruk. Gjorde en dum sak då jag var desperat som mamma för att mitt barn inte ska behöva ha umgänge med en far som säljer droger. Han är ingen sliten far utan han festar, tar droger, säljer droger samt skiter i sitt barn. Endast för att jävlas med mig så håller han på att kämpa sig för att få umgänge med sin son efter 2,5 år. Varför jag ej vill ha en oansvarig pappa i mitt barns liv som kör påverkad, haft folk efter sig pga av pengar han blåst folk med. Så döm inte andra utifrån det lilla jag skriver. Ni kunde bara svarat på frågan hur ni trodde soc skulle reagera. Tack.

Det är mycket sant, men du visar omoget beteende i den extremt idiotiska idé.

Var det någon som ens trodde SOC skulle reagera positivt åt en mamma som köper droger för bli av med pappan?
    Om du läser den meningen tills du fattar hur tokigt det är, så kanske du inser hur irrationellt du har betett dig.
    Om inte så läs in gång till om och om igen tills du fattar hur sjukt beteende detta var.

Sen är det inte du som ska avgöra om ditt ex vill vara en pappa eller inte, det beslutet är helt upp till honom, OAVSETT vad du tycker.
    Och en sak till, barn utan fäder får osedvanligt oftare problem senare i livet.

• Mnbvcxz12345

När ni inte vet hela historien så kan ni hålla era åsikter för er själva. Och sluta skräm upp folk om vad soc gör och inte utan att ha kunskap. Soc brydde sig inte och jag lämnade drogtest vilket visade negativt då jag ej missbrukar. De behövde inga fler möten med mig och de ville bara kontakta bvc och förskola sen läggs det ner. Det fanns ingen oro av vad de kunde se då jag sköter min son. Nej jag vill ej ha en missbrukande pappa som säljer droger kring mitt barn. Jag vet ej hur många mammor som skulle vilja det. Han har jävlas med mig länge och jag har fått nog och tagit det till rätten. Tack behövs inga mer dömmande svar här. Herregud. Man frågar om råd och hjälp och folk bara slänger ur sig vad de än känner för. Sluta döm innan ni vet hela historien.

• klyban
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-31 21:39:02 följande:
    När ni inte vet hela historien så kan ni hålla era åsikter för er själva. Och sluta skräm upp folk om vad soc gör och inte utan att ha kunskap. Soc brydde sig inte och jag lämnade drogtest vilket visade negativt då jag ej missbrukar. De behövde inga fler möten med mig och de ville bara kontakta bvc och förskola sen läggs det ner. Det fanns ingen oro av vad de kunde se då jag sköter min son. Nej jag vill ej ha en missbrukande pappa som säljer droger kring mitt barn. Jag vet ej hur många mammor som skulle vilja det. Han har jävlas med mig länge och jag har fått nog och tagit det till rätten. Tack behövs inga mer dömmande svar här. Herregud. Man frågar om råd och hjälp och folk bara slänger ur sig vad de än känner för. Sluta döm innan ni vet hela historien.

Så du berättat vad du gjort till SOC att du utfört en olaglig handling och köpt droger?
    Det du gjort är en av de sjukare saker jag läst om i detta område.

• Anonym (??)
    klyban skrev 2017-01-31 21:59:05 följande:

Så du berättat vad du gjort till SOC att du utfört en olaglig handling och köpt droger?
    Det du gjort är en av de sjukare saker jag läst om i detta område.

Var läser du att hon köpt droger??
  • klyban
    Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-29 17:50:34 följande:
    Anonym (??) skrev 2017-01-31 22:01:03 följande:
    Var läser du att hon köpt droger??

Bra fråga, det står inte helt tydligt om det bara var ett försök eller lyckades.
    Men det ändrar inget, det visar på extremt dåligt omdöme att försöka köpa droger av sitt ex.

Svar på tråden "Bevis" till soc?