• Grynet10

Sammandragningar v 22

Har sedan nån vecka tbx väldigt ofta sammandragningar. Inga onda lr så men ja de är ju där känner dem tydligt och jag vilar då...tar ett bra tag tills de går över. 
    Kommer flera ggr om dagen, varje dag
    Kan det va pga UVI, fast jag inga symtom har på uvi lr ska det vara så här?
    (inte första barnet)

• Svar på tråden Sammandragningar v 22
  • Ankissen

Jag är i v. 24 och har också en del sd. De kommer främst på kvällarna när jag lägger mig och vilar. Fler om jag ligger på rygg märker jag. Tänker att jag väntar tredje barnet och är man omföderska märker man sd tidigare. Tror inte det är något fel utan bara magen som tränar.

• LeyasMamma

Skulle kunna va vi, en del har endast sammandragningar som symptom. Inte svårare att ta reda på än att lämna ett prov :) men har hört att man ska be dom ta en riktig odling och inget snabbtest:)

• LeyasMamma
    LeyasMamma skrev 2017-01-24 18:19:53 följande:

Skulle kunna va vi, en del har endast sammandragningar som symptom. Inte svårare att ta reda på än att lämna ett prov :) men har hört att man ska be dom ta en riktig odling och inget snabbtest:)

Uvi ska de stå såklart ^^
  • Hmlan

Jag är i vecka 15 och har en del jobbiga sammandragningar, riktigt så att de känns alltså. Har testat för UVI men borde ha fått svar nu om det var något. Barnmorskan var inte orolig utan det brukar tydligen vara så när man varit gravid tidigare. Men om du är orolig, vilket du verkar vara, så är det bara att lämna ett urinprov. Skönt att få veta, det är klart mycket lättare att hantera när man vet att det är fullt normalt!

• Louise_86

Jag är nu i vecka 38 och har haft mycket sammandragningar sedan vecka 18-19 ungefär.. De har inte gjort ont. Barnmorskan och min läkare har inte reagerat nått anmärkningsvärt på detta och jag har haft en väldigt bra och smärtfri graviditet så här långt, så antar att det inte är något att oroa sig över! :) Lycka till!

• MartaV

Jag har sammandragningar sen v 11 den här graviditeten. Blir fler mot veckans slut, alltid om jag lägger mig på ryggen. Går över efter helgen när jag har vilat mycket. Vissa har mer sammandragningar än andra, men det är ju så livmodern tränar inför förlossning. Så märker du att de blir fler än vanligt, vila ordentligt (gärna sidliggande). minskar de inte, testa för UVI. :) 

Svar på tråden Sammandragningar v 22