• Gurkan25

Ni som hade kalas på lekland-se hit!

Hej!

Min brorsdotter fyller snart 7 år och de ska ordna kalas på Leos lekland.

Han har inget konto på denna sidan så jag erbjöd mig att ställa några frågor och se om någon här inne har svaren!

1.hade barnen roligt?

2.är det värt pengarna?

3.hur går kalasen till?

4.finns det mat? Är den god isf?

Om ni har mer info får ni gärna skriva det!

• Svar på tråden Ni som hade kalas på lekland-se hit!
  • GrönaDruvan
    Gurkan25 skrev 2017-01-22 23:15:06 följande:

Hej!

Min brorsdotter fyller snart 7 år och de ska ordna kalas på Leos lekland.

Han har inget konto på denna sidan så jag erbjöd mig att ställa några frågor och se om någon här inne har svaren!

1.hade barnen roligt?

2.är det värt pengarna?

3.hur går kalasen till?

4.finns det mat? Är den god isf?

Om ni har mer info får ni gärna skriva det!

Hej! Har haft flera gånger på lekland, tycker det är så värt det att slippa ha det själv och barnen tycker det är kul!
    Tyvärr kostar det ju en del, så mina barn har endast fått bjuda 10-12 st.

1. Ja, barnen har alltid haft kul. Dock kan jag ibland tycka att det är lite opersonligt att ha det på lekland. Det blir ju att barnen grupperas upp lite och leker med de som de brukar istället för att leka tillsammans.

2. Jag tycker det är värt pengarna. Jag har betalat runt 1000-1200 och när vi haft det hemma har det lätt gått på minst 6-700 fastän man tänker att det blir så billigt att ha det hemma. Jag är ju sån som gärna vill planera roliga saker på kalaset och blir superstressad och irriterad dagarna innan, för det ger mig ångest att ha kalas hemma, så för min del är det värt att betala.

3. Alla samlas i början och personal går igenom reglerna. Sen får alla barn västar i samma färg och leker ca. 1h innan det är mat. Efter maten leker de en stund till och när kalaset är slut samlas alla igen och barnen får godispåsar. På vissa lekland får även födelsedagsbarnet en liten present.

4. Man brukar kunna välja meny. Vanligaste är väl korv med bröd och dricka till. Sen glass efteråt. Vissa har pannkakor. Det är väl de två rätterna som är vanligast. Jag har även varit på lekland där man kan välja hamburgare eller pizza också.
    Korv med bröd brukar vara billigast.

Lycka till!
Svar på tråden Ni som hade kalas på lekland-se hit!