• Jessy01

När starta IVF efter ett misslyckat?

Undrar bara när ni startat ett nytt IVF efter ett misslyckat?

Jag har precis fått minus på gravtest. Jag är 42 år och vill såklart

sätta igång så fort som möjligt. Rent kroppsligt, kan man sätta igång till nästa mens? Dvs

om ca 4 veckor?

Någon som gjort det eller ännu tidigare, vet att en drl kliniker låter en börja direkt

på IVF mensen. Erfarenheter? Lyckats isåfall? Ålder?

Skulle vara supertacksam för svar och hoppas det gått/går bättre för er andra IVF:are denna månad!

• Svar på tråden När starta IVF efter ett misslyckat?
  • Ingrid84

Jag behövde vänta en cykel mellan försöken, de sa att alla behövde göra det. Så när jag fick neg svar, fick jag vänta in mensen, ha den cykeln, sen komma igång igen med sprutorna när nästa mens kom. Vet inte om det är samma överallt och för alla, men så här var det för mig (i Örebro, 32 år)! Är på mitt andra försök nu.

Kämpa på och lycka till ?

• Jessy01

Tack för svar! Ja man är ju otålig men innerst inne känns det nog bäst att vänta ut den manade med :( Lycka till verkligen! Berätta gärna hur det gått och om du gjort ngt annorlunda Kram

• Snuttis2

Har fått vänta ca 3 mån varje gång vi gjort fullvärdiga behandlingsomgångar så att kroppen fått vila o svullnaden i äggstockarna gått ner. Men Efter ett misslyckat Fet har vi kunnat köra på nytt nästa cykel om vi velat!

Kan rek att vänta , vi stressade en omgång o den gav sämre resultat än de övriga!

• CML

Vi fick köra direkt men valde att vänta över sommaren

• CML
    Jessy01 skrev 2017-01-22 21:22:39 följande:

Tack för svar! Då väntar jag en månad extra.

Det är nog klokt,kroppen tar ju trots allt rätt mycket stryk av behandlingen.

Vilket protokoll ska du köra?
  • Harvester

Har alla gånger utom en (senaste) fortsatt på nästa. Först har man ju en blödning som konstaterar att det inte blev ngt och sen börjat på blödningen efter det,

Nu hade jag en massa stora blåsor var så vi var tvungna att vänta en gång och sen blev det strul med recepten så jag fick hoppa en gång till.

Då jag bara haft misslyckade försök (4 st) kan jag inte säga vad som är bäst...

Har frågat kliniken upprepade gånger olika personer om det kan vara fördelaktigt att vänta en cykel men alla har sagt nej..

Svar på tråden När starta IVF efter ett misslyckat?