• Billybop

Går det att Byta storlek på sim kortet Telenor kontantkort?

Hej!

Jag har Telenors kontant kort och är nöjd. Nu behöver jag byta till nano simkort. Går det?

Jag har lagt ner hela dagen på att försöka ta reda på hur jag ska göra och om de går kommer mina pengar flyttas över till de ny kortet?

På Telenors hem sida står de Bara om att beställa nytt sim kort om man har abonnemang. Står inget på mina sidor heller.

Ursäkta för stav fel och allmänt förvirrande inlägg!

Hoppas de finns någon som vet hur jag ska göra!

• Svar på tråden Går det att Byta storlek på sim kortet Telenor kontantkort?
  • The__Rose
    Billybop skrev 2017-01-22 01:07:21 följande:

Hej!

Jag har Telenors kontant kort och är nöjd. Nu behöver jag byta till nano simkort. Går det?

Jag har lagt ner hela dagen på att försöka ta reda på hur jag ska göra och om de går kommer mina pengar flyttas över till de ny kortet?

På Telenors hem sida står de Bara om att beställa nytt sim kort om man har abonnemang. Står inget på mina sidor heller.

Ursäkta för stav fel och allmänt förvirrande inlägg!

Hoppas de finns någon som vet hur jag ska göra!

Gå till en telenor butik och prata med dom.
    Om kortet du behöver är mindre än det du har kan dom klippa till det :)
  • Billybop

Tack!

Men klippa är inget alternativ. Kundtjänst ska fortsätta jobba med frågan fick jag till svar idag. Börjar tror att Telenor inte kan hjälpa en med ett nytt sim kort om man har kontantkort.

Är de så tragiskt att man måste byta operatör och flytta nummert dit för att få ett nytt simkort och behålla sitt nummer?

Eller är jag fullständigt korkad som inte hittar hur jag ska göra?

• Color97
    Billybop skrev 2017-01-22 08:28:53 följande:

Tack!

Men klippa är inget alternativ. Kundtjänst ska fortsätta jobba med frågan fick jag till svar idag. Börjar tror att Telenor inte kan hjälpa en med ett nytt sim kort om man har kontantkort.

Är de så tragiskt att man måste byta operatör och flytta nummert dit för att få ett nytt simkort och behålla sitt nummer?

Eller är jag fullständigt korkad som inte hittar hur jag ska göra?

Hos Comviq vet jag att det går att beställa nytt simkort (och behålla samma nummer) som sedan passar i alla mobiler.
  • Billybop

Nu har de löst sig. Snackade med någon på deras support på Facebook. De skulle skicka nytt kort kostnadsfritt.

Svar på tråden Går det att Byta storlek på sim kortet Telenor kontantkort?