• tonton86

HJÄLP MED PUREGONSPRUTA! FORT!!

Hej!

Jag behöver snabb hjälp med min Puregon-spruta. Ska ta den vid 22 senast ikväll. Den ska vara på 112.5 IU.

MEN när jag ska vrida in dosen i sprutan finns det två stopp mellan 100 och 125. Vilket streck ska jag stanna på?? Första stoppet blir ju mindre än 112.5, och andra stoppet blir mer än 112.5... jag vill stanna mittemellan!

Tack på förhand!

Eller kan vårdguiden svara på detta?

• Svar på tråden HJÄLP MED PUREGONSPRUTA! FORT!!
  • tonton86

Fick ta 108.33 IU nu... för lågt! Får inte svar förns på måndag nu. Får göra samma sak imorgon. Eller ska jag ta nästa hack, på 116.67 IU, imorgon? Då blir det i snitt 112.5 per dag. Eller blir det fel för kroppen då? Hur fungerar det?

Har sprutat MÅNGA Puregonsprutor i flera månader innan. Men då jämna 25-tal. Dvs 50 och 75 IU. Men nu är jag helt ställd!

• Anonym (...)

Hej! Det är såpass lite så jag är övertygad att det

inte spelar ngn roll. Jag råkade göra fel på 40 en månad. Gick finfint. Du kan

alltid justera dosen efter ul. Jag hade nog tagit 116,5 istället bara för att.

Men spelar nog ingen större roll. Lycka till! Kram!

• tonton86
    Anonym (...) skrev 2017-01-22 08:27:14 följande:

Hej! Det är såpass lite så jag är övertygad att det

inte spelar ngn roll. Jag råkade göra fel på 40 en månad. Gick finfint. Du kan

alltid justera dosen efter ul. Jag hade nog tagit 116,5 istället bara för att.

Men spelar nog ingen större roll. Lycka till! Kram!

Tack för ditt svar!

Oj 40 över skulle jag inte klara! Haha!

Men det är säkert ingen fara som du säger. Bara det att jag har en sån fruktansvärt hög äggreserv. När jag gick på bara hormonstimulering för att få 1 ägglossning med Puregon, ökade vi en månad från 50 till 75 IU (dvs en ökning på bara 25). Jag blev då överstimulerad så det hette duga! Fick över 20 äggblåsor på 12mm och uppåt. Fick då avbryta stimuleringen. (Inget äggplock då det ej var IVF vi höll på med).

De har därför nu gett denna låga IVF-dos på 112.5 bara för att det tror jag kommer bli överstimulerad igen. Därav min oro för att ta mer än receptet (om än väldigt lite).

Dock lite dåligt, känner jag, av dem att ge denna dos som är tvetydig. Eller det kanske finns andra Puregon-pennor med annan gradering?
Svar på tråden HJÄLP MED PUREGONSPRUTA! FORT!!