• FruGryning

Det tredje barnet i mina drömmar

I december 15 drabbades jag av MA. Trist såklart, men eftersom vi redan har två små så tänkte att vi snart skulle vara gravida igen. Men livet hade andra planer.

I januari 16 diagnosticerades min man med testikelcancer. Prognosen var lyckligtvis god och han är nu friskförklarad, men tyvärr steril.

Vi kämpar nu för ett tredje barn med donerad sperma (från anhörig till maken) och insemination. Med två misslyckade försök i ryggen börjar hoppet svikta.

Jag borde kanske vara nöjd, men längtan efter ett till barn är så stor och så plågsam. Mer plågsam än jag trodde. Jag är inte redo att ge upp än, men fan så jobbigt det är att försöka bli gravid. Fan så jobbigt det är leta tecken, bara för att bli besviken. Fan så jobbigt det är att bryta ihop i en störtflod av tårar när mensen kommer. Lika punktlig som vanlig.

Välkommen till min tråd. Välkommen att älta symptom och längtan. Välkommen att hoppas och förtvivla. Välkommen att följa med på min annorlunda resa mot det tredje barnet. Jag behöver dig. Jag behöver ditt sällskap.

Svar på tråden Det tredje barnet i mina drömmar