Få ensam vårdnad om spädbarn
Jag och min man ska separera pga att han knappt tar hand om vår dotter, inte söker jobb eller hjälper till hemma. Han sover bort hela dagarna eller sitter på sin mobil. Jag har varit uppe med vår dotter varje natt sen hon föddes, när han är med henne så kan hon ligga bredvid honom och gråta och så kollar han på tv utan att uppmärksamma henne. För några dagar sedan hade hon hög feber och han vaknar inte till för att kolla om hon är ok, när jag ber honom om hjälp fortsätter han bara ligga kvar i sängen. Han orkar knappt ha henne ifall hon gråter utan tappar humöret och lämnar över henne toll mig. Jag känner mig inte alls trygg med att ha gemensam vårdnad och lämna bort henne vissa dagar hos honom. Vet inte hur det går till när man separerar med en 6månaders. Behöver hjälp och tips med hur man går tillväga? Och säg inte att jag ska stanna kvar för det är bäst för barnet, vår relation är inte hälsosam och jag har verkligen gjort allt jag kan komma på att göra för att stärka det vi har men han vill inte möta mig halvvägs.