Berätta för sambon att man har ÄL?
Det här kanske är en fjantig fråga, men jag måste få lite input. Jag och min sambo försöker aktivt att bli gravida och jag använder mig av såväl Natural Cycles som ÄL-tester.
Han har tydligt gjort klart för mig att han inte vill veta när jag har ÄL eftersom han då drabbas av prestationsångest och har svårt att, ja, prestera fullt ut. Han vill i princip att jag förför honom de dagar då jag har ÄL, vilket jag väl iofs inte har ngt emot. Även om jag kan tycka att det blir lite genomskinligt att jag helt plötsligt vill ligga tre dagar på raken.
Jag kan förstå resonemanget på ett sätt, samtidigt så känner jag mig så otroligt ensam i det här. Jag tar tempen varje morgon, kissar på stickor i parti och minut (nåja) och verkligen lever med att vi aktivt försöker. Medan han inte vill ta ngn del av det utan "bara" ligga. Ok, det låter kanske hårt att säga så, men ni förstår vad jag menar.
Så, till frågan. Hur gör ni? Berättar ni? Exempelvis, jag har ÄL just nu och vi bör alltså ligga ikväll. Till saken hör att vi ska ha folk över på middag, jag vet att det kommer bli sent osv. Och då ska jag ändå behöva slå på ngt förförarmode där framåt midnatt och hoppas på att det lyckad (och ha ångest hela dagen över att det kanske ändå inte ska bli något liggande).