• EnBlivandeWestring

Cysta i plexus cordeu och lätt vidgade njurbäcken

Hej
    Jag var på RUL igår (v19+2) och fick reda på att vi antagligen väntar en liten son (första barnet). Men allt såg inte 100% bra ut och nu gör det ont i mitt mammahjärta. Mitt barn har en cysta i plexus cordeu (en del av hjärnan), vilket dem sa att om det bara varit det så hade dem inte ens anmärkt på det då den brukar försvinna under graviditetens gång. Men nu hade han också lätt vidgade njurbäcken (tydligen inte helt ovanligt på pojkar i detta stadiet) vilket ger oss två markörer för en kromosomavvikelse. 
    Jag har läst på om båda delarna men hittar ingen info om dem två ihop. Jag kan verkligen inte sluta oroa mig även om jag vill tro att allt går vägen och att symtomen försvinner under tiden. Ska in på nytt UL med en speciallist på måndag men väntan är helt olidlig. Jag vill verkligen inte förlora mitt barn och jag kan inte sluta tänka på att han kanske har en kromosomavvikelse som inte kan leda till liv. Är det någon här som själv har gått igenom detta eller känner någon som har det? 

Snälla?

Kärlek till er
  • Svar på tråden Cysta i plexus cordeu och lätt vidgade njurbäcken
  • JSz

Hej!

Kanske lite sen på att svara i tråden men hur har det fått för dig och din lilla pojke nu efter förossning osv? Hur mår ni nu?

Varför jag frågar är för att jag hittade den här tråden då vi fått reda på efter UL att vårt barn har cystor i ena njuren så är nyfiken hur andra har det i kanske liknande situationer?

Svar på tråden Cysta i plexus cordeu och lätt vidgade njurbäcken