Kärleksbarn00 skrev 2017-01-30 16:04:07 följande:
Tack för ditt svar. Har ännu inte börjat. Blir väl start om ca 2 veckor. Eftersom du precis som jag är inne på 5:e försöket så antar jag att du även har provat andra hormonbehandlingar? Var det någon skillnad i resultatet av antal ägg/graviditeter osv? Känner mig supernervös på att det inte ska stimulera mig tillräckligt. Jag har som mest fått ut 9ägg och det var på puregon. Hade nästan önskat jag fick en högre startsida vilket läkaren först sa att jag skulle men sedan ändrade hon sig till att jag skulle ha 150. Hur menar du? Är det svårt att höja dosen på den? Hoppas det går bra för er i detta försök. 5:e gången gillt:)
Oja, vi har hunnit prova på både det ena och det andra. Puregon har jag däremot aldrig testat..
Vi hade bemfola första gången men sen böt vi till Gonal-f eftersom vi behövde höja dosen. Bemfolan är besvärlig iom att den är en "engångs" spruta. Vi hade fått 150's men behövde öka till 225. Då fick jag ta en 150 + nalla 75 från nästa spruta. Men sen var det bara att kasta den påbörjade sprutan då det är engångs. Ja du kanske fattar vad jag menar. Den gången fick vi ut flest ägg -10st varav 8mogna. Sen fick vi en liten krigare till frysen som sattes in senare.
Andra gången körde vi gonal-f men jag svarade jättedåligt på behandlingen. Finns säkert miljoner orsaker till det. Men vi var tvungen att avbryta behandlingen.
Tredje gången fortsatte vi med gonal-f och den här gången gick det bättre men det blev inte lika många ägg som första gången. Fick en insatt men inget till frys.
Fjärde gången provade vi med menopur i syfte att den ska ge oss inte så många ägg, men av bättre kvalité. Den gången fick vi ut 4st ägg varav 2st mogna.
Äggen blir befruktade via mikroinjektion och det lyckas nästan till 100% men det är vid celldelningen som det går alldeles för fort. Så det brukar bli insättning på dag2.
Den här gången går jag på långa protokollet, Har blivit nedreglerad de senaste veckorna och nu sparkade jag igång i fredags med menopur & fostimon sprutor. Tycker det har varit skönt att lulla på i godan ro och puffat nässpray. Så den här gången känner jag mig lugn som en filbunke :) Fast vi har inte varit på UL ännu och då blir man väl nojjig igen.
Förra gången var våran sista landstingsfinansierade och då var vi som små nervvrak. Vilken sjuk jäkla anspänning. Det känndes som att 'lyckas vi inte nu så dööör vi'. Men det gick ju bra det med.. =)
Ingen av våra försök har resulterat i någon graviditet.
Hur har det varit för dig de tidigare försöken?