Hcg som inte sjunker efter blödning, missfall eller utomkveds? Behandling?
Hej,
Plussade oplanerat med barn nr 3 den 15/12. Misstänkte från början att något inte var som det skulle då testen blev starkare men väldigt långsamt och det digitala visade fel veckor. Den 28/12 började jag blöda, blödde ungefär som en mens men hade inte alls ont. Den 4/1 var jag hos gyn och man kunde inte se någon graviditet eller rester av graviditet varesig i livmodern eller äggledarna. Hcg prov togs och visade 126. Läkaren trodde det var ett vanligt missfall och förväntade sig att hcg skulle sjunka fint.. Sen har jag lämnat regelbundet och det har sett ut såhär:
4/1: 126
9/1: 131
11/1: 122
15/1: 136
Så det ligger ungefär lika och guppar men kroppen verkar inte kunna ta hand om det själv.. Läkaren misstänker nu ett utomkvedshavandeskap i förstahand men jag misstänker själv även rester från ett vanligt mf då testerna blev mkt svagare i samband med blödningen och eftersom att det digitala visat 2-3 innan men sen 1-2 efter.. Nu har jag fått remiss till kvinnokliniken för att de ska försöka utreda vidare vad det är.. Någon som varit med om liknande? Vad fick ni för behandling? Vill verkligen inte ha cellgifterna/methodextrat då man då ska undvika graviditet i 6mån. Vill bara få detta överstökat så man kan få börja försöka igen. Hade ett tidigt mf mellan barn 1 och 2 men då var graviditetestestet i stort sätt negativt redan när blödningen kom.