Är det okej?
Vad tycker ni om att 5åringar får egen mobil?
Själv tycker jag att när dom blivit 9-10år är mer lagom att dom har egen mobil. Min son på 5år vill gärna ha en mobil men tycker han är för liten än.
Själv tycker jag att när dom blivit 9-10år är mer lagom att dom har egen mobil. Min son på 5år vill gärna ha en mobil men tycker han är för liten än.
Våran yngsta fick en mobil när hon var sex år och började i förskoleklass.
Ja, det tycker jag låter lite väl. Hade tänkt ge min dotter en mobil i födelsedagspresent när hon fyller tio, tycker också att det är mer lagom.
Det är väldigt tidigt men jag har läst en del om en klocka som man kan ringa och ta emot samtal ifrån samt att den har en gps i sig så du kan se vart ditt barn befinner sig. Det kanske skulle vara något för er istället? :) Beror såklart på vad erat syfte med telefonen är.
Egen mobil tycker jag är befogat när barnet börjar vara ensam hemma (om man inte har fast telefon) eller när barnet börjar röra sig ute själv utom synhåll. Och detta tror jag få 5-åringar gör. Min äldsta fick en mobil (min gamla) då han var 8 år just av dessa anledningar.
Jag har också en femåring, men det känns ännu långt kvar tills han får en egen mobiltelefon. När han börjar röra sig ute på egen hand från skolan-hemmet osv, kanske det kan bli aktuellt. Annars får han spela på min mobil om han vill titta på Pokemon osv.
Oj, nu är mina tvillingar bara 3 år men att de skulle få varsin mobil om två år känns extremt avlägset. De får ju inte ens använda våra mobiler eller paddan. Skulle nog säga som dig, runt 9-10.