• Susse

Vägrar potta!!

Hej!
    Jag har en liten kille som är 2 år och 3 månader. Jag har i perioder försökt att vänja honom vid att sitta på pottan men han har alltid totalvägrat. Tänkte att det kanske skulle vara lättare med en insats till toalettstolen men samma sak där.
    Har försökt att göra det lite kul på olika sätt men han säger bara "Nej" och gör allt för att komma därifrån.
    Känner att det börjar bli hög tid med potträningen. Ganska ofta så kommer han och berättar när han har bajsat osv i blöjan så jag har tänkt att han nog börjar bli mer mottaglig och mogen för potträningen men det känns inte som om vi kommer någonstans.
    Någon annan som haft samma problem? Hur har ni löst detta?

Sååååå tacksam för svar!

• Svar på tråden Vägrar potta!!
  • Hannaliv

Köpte helt enkelt inga mer blöjor. Efter några blöta byxor insåg han att det var trevligare att göra det på pottan eller toan. Han var knappt 2. Han var väldigt fäst vid blöjan och gillade inte toan. Men varför gå på toa när man vet att man kan göra det i blöjan istället, där man alltid gjort det? Köp kalsonger istället.

Du är inne på rätt spår. Undersökningar visar att bästa tiden för potträning är vid 2-årsdagen. Kommer bli mycket tvätt men hellre det än att ta den fajten när ungen är 3 för då är de ännu envisare. Och tänk på vad blöjor kostar för ett år till....3-4000'....?

Svar på tråden Vägrar potta!!