• Ser0tonin

Nintendo Switch 3:e Mars

Är det några här som är intresserade av Nintendos kommande konsol Switch?

De flesta som verkar inställda på att köpa den kommer göra det för spel som Zelda: Breath of the Wild.
    Jag har ett Wii U och blev väldigt besviken på spelutbudet. 

• Svar på tråden Nintendo Switch 3:e Mars
  • Carambolan

Köpte aldrig WiiU och det är verkligen inget jag ångrar, men det känns som en desto större anledning att köpa Switch. Läge för lite Nintendoklassiker :) Men jag kommer nog inte hänga på låset på releasedagen. Med många bra ps4-spel som väntar i nära framtid kan Switch gott vänta tills utbudet är lite större.

• Ser0tonin
    Carambolan skrev 2017-01-15 18:58:30 följande:

Köpte aldrig WiiU och det är verkligen inget jag ångrar, men det känns som en desto större anledning att köpa Switch. Läge för lite Nintendoklassiker :) Men jag kommer nog inte hänga på låset på releasedagen. Med många bra ps4-spel som väntar i nära framtid kan Switch gott vänta tills utbudet är lite större.

Ja Wii U var ingen hit direkt :/ Dåligt spelutbud förutom några få vettiga. Jag lär precis som du vänta ett bra tag och se om det är värt att köpa det. Själva tanken att ta med sig spelet som en bärbar konsol känns som det mer kommer locka de yngre spelarna.
  • Carambolan

Ja, på den bärbara fronten känns den alldeles för otymplig för min smak. Jag älskar min 3ds (inte XL) just för att den är smidig i handväskan och känner inte så stort behov av att kunna spela vassare spel när jag sitter på tåget. Tvärt om är det mer och mer sällan jag har den med mig, allt eftersom utbudet av riktigt bra mobilspel blivit bättre. Det skulle väl vara de gånger jag åker på jobbresa och spenderar ett par nätter ensam på nåt hotell nånstans och ändå måste ha resväskan med mig.

• Aniiee

Jag är extremt splittrad på Switch. Låt se...

Å ena sidan har jag i princip gett upp på Nintendo som spelutvecklare, å andra sidan är de jäkligt bra på hårdvara. Oraken därtill lär väl vara att de egentligen är leksakstillverkare.

De har jäkligt dålig koll på den moderna "spelsfären", de har inte fattat på flera år det där om streaming och att det är så man säljer spel nuförtiden, Å andra sidan har den en egen (nästan okänd och i princip japan-exklusiv) EGEN streamingtjänst/sida. Å tredje sidan verkar de ha börjat fatta.

Wii Us spelutbud var KATASTROFALT, Mindre än 15 spel värt pengarna, och i princip inga spel från utanför Nintendos egna väggar som de själva inte beställt. Å andra sidan verkar de ha börjat fatta även detta, Switch kommer få ett par stora AAA-spel, DOCK gamla sådana. Launchar med ett par större indie-titlar. 

Jag känner just nu att det finns hopp för Switch och att Nintendo i och med Switch lyckas ta steget in i den moderna spelvärlden. Men helt ärligt, jag håller inte andran.

Kommer jag köpa Switch? Tja, kanske om något år eller så, om jag inte har turen att få den någonstans ifrån. Att vänta på ett prisdropp, som jag gör annars när jag måste välja konsoll eller spel, är ingen idé. Det är ju Nintendo....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Nintendo Switch 3:e Mars