Jag är extremt splittrad på Switch. Låt se...
Å ena sidan har jag i princip gett upp på Nintendo som spelutvecklare, å andra sidan är de jäkligt bra på hårdvara. Oraken därtill lär väl vara att de egentligen är leksakstillverkare.
De har jäkligt dålig koll på den moderna "spelsfären", de har inte fattat på flera år det där om streaming och att det är så man säljer spel nuförtiden, Å andra sidan har den en egen (nästan okänd och i princip japan-exklusiv) EGEN streamingtjänst/sida. Å tredje sidan verkar de ha börjat fatta.
Wii Us spelutbud var KATASTROFALT, Mindre än 15 spel värt pengarna, och i princip inga spel från utanför Nintendos egna väggar som de själva inte beställt. Å andra sidan verkar de ha börjat fatta även detta, Switch kommer få ett par stora AAA-spel, DOCK gamla sådana. Launchar med ett par större indie-titlar.
Jag känner just nu att det finns hopp för Switch och att Nintendo i och med Switch lyckas ta steget in i den moderna spelvärlden. Men helt ärligt, jag håller inte andran.
Kommer jag köpa Switch? Tja, kanske om något år eller så, om jag inte har turen att få den någonstans ifrån. Att vänta på ett prisdropp, som jag gör annars när jag måste välja konsoll eller spel, är ingen idé. Det är ju Nintendo....